Dimarts, 9 de abril de 2024

PYRÉNÉES

Epizen, un repte majúscul

L’obertura del centre ha estat una de les fites de l’àrea d’organització i sistemes del grup

Víctor Muakuku, director d'organització i sistemes del Grup Pyrénées.Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Grup Pyrénées ha afrontat aquest 2022 el gran repte de la posada en marxa d’Epizen. No es tracta de la incorporació a l’estructura de l’empresa d’un nou centre comercial més, sinó d’un gran complex que, amb els seus 400 treballadors, ocuparia per plantilla un dels primers llocs del rànquing andorrà. L’obertura ha requerit un treball de preparació de les plataformes tecnològiques i de les caixes i operacions per a l’obertura i manteniment diari.

Des del punt de vista de l’àrea d’organització i sistemes (OiS), el grup ha definit quatre pilars estratègics: la millora dels ingressos, l’optimització dels costos operatius, la millora de l’experiència dels empleats i la reducció de riscos i gestió d’actius (vegeu complement informatiu). Des del punt de vista de l’increment dels revinguts, les dades són determinats. La plataforma de data&analytics corporativa reforça la presa de decisions. El grup ha creat un data lake, un gran repositori de dades, “que permet l’explotació de la informació en temps real de diferents fonts d’interès mitjançant quadres de comandament en Microsoft Power BI”, explica Victor Muakuku, director d’organització i sistemes. Altres canvis essencials per al creixement de la facturació és afavorir la innovació en retail, amb novetats com les etiquetes electròniques o els comptapersones, i la millora dels processos interns per potenciar l’e-commerce. “Oferirem millor servei potenciant els lliuraments de darrera milla amb el nostre propi servei de repartiment i partners com CityXerpa”, apunta Muakuku.

El departament de finances ha assumit, a més a més del seu dia a dia, el pas a producció de la primera fase de la migració a SAP S/4, una de les grans fites del pilar d’optimització dels costos operatius. “Les millores han empès els bancs del país a modernitzar el model d’integració amb nosaltres”, remarca Muakuku. Amb la mateixa filosofia –la reducció de costos– s’ha millorat el model de suport i seguiment d’incidències per afrontar l’entrada d’Epizen i per millorar el temps de resolució. També s’han aplicat processos d’automatització (RPA) per eliminar tasques repetitives o lligades a l’elevada activitat en determinats períodes de temps i s’han desplegat noves eines per a la gestió de torns i planificació d’equips.

La millora de l’experiència dels empleats s’ha potenciat amb les eines col·laboratives com la suite Microsoft O365 per connectar persones, informació i continguts, i s’han continuat les formacions i les capacitacions dels equips en processos, projectes i seguretat de la informació. Muakuku destaca que les fites obtingudes no haurien estat possibles sense l’esforç ”immens” de tot l’equip d’OiS.

Reducció de riscos i gestió d’actius

Garantir la seguretat de la informació és la base del quart dels pilars estratègics. El treball s’ha centrat en dos àmbits: les accions de conscienciació sobre ciberseguretat i la col·laboració amb altres empreses del país com l’operadora Andorra Telecom per crear el model de gestió de seguretat de la informació.

tracking