Dimarts, 9 de abril de 2024

COMÚ D'ORDINO

Xavier Herver: “L'administració electrònica ens permet anar tots a l'una”

El conseller de Comunicació, Sistemes d’Informació i GDH del comú d’Ordino desgrana els detalls del desplegament de l’administració digital, un procés que ha d’estar enllestit el 2024.

El conseller del comú d'Ordino, Xavier Herver.

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Ordino va iniciar l’any passat el procés per implementar l’administració electrònica. Com s’està desenvolupant?

Estem molt satisfets perquè anem perfectament ajustats al calendari establert i de mica en mica anem acomplint les diferents fites fixades.

Quines tasques s’han realitzat aquest any?

Hem actuat en diferents aspectes. En l’àmbit normatiu, per exemple, el comú ha elaborat una ordinació pròpia sobre administració digital, una qüestió que era urgent desplegar. De la mateixa manera, també hem desenvolupat una política en matèria de signatura electrònica. Són detalls que cal anar construint en paral·lel amb el que és el projecte global de digitalització.

En total, quants processos es digitalitzaran? Precisament estem elaborant un catàleg de serveis i des del comú d’Ordino s’han identificat un total de 240 procediments. Estem parlant de tasques de diferents tipus, des de les pròpies de cada departament fins a les que són més transversals... calia estructurar-ho tot per veure què es fa i de quina manera.

Quins són els passos més immediats en aquest procés de digitalització?

Recentment hem adjudicat la plataforma de gestió d’expedients electrònics, que es desplegarà durant l’any 2023. Ho hem fet conjuntament amb els comuns d’Andorra la Vella i de Sant Julià de Lòria. Així mateix, l’any vinent també s’habilitarà la plataforma de licitació electrònica i un sistema de videoactes per enregistrar les reunions de l’equip de govern i les sessions de comú.

Ja s’està fent formació entre els treballadors?

Sí, per anar facilitant la gestió de tots aquests canvis, i no haver de deixar-ho tot per a l’últim moment, hem posat a l’abast del personal del comú diferents mòduls informatius relacionats amb el sistema d’administració electrònica.

Es preveuen problemes d’adaptació?

En principi, no, però això no ho podrem valorar fins l’any vinent, quan comencin a implementar-se les principals novetats. De moment, però, la resposta per part del personal està sent molt positiva.

El projecte s’està desplegant de manera simultània a totes les administracions. Com ho valora? Molt positivament, perquè això ens permet anar tots a l’una, en la mateixa direcció. Gràcies al programa de transformació digital del Govern, al qual estem adscrits, es poden crear sinergies entre corporacions. Per a nosaltre és un projecte cabdal i estratègic.

Com percebrà el ciutadà tot aquest procés?

És cert que el projecte d’administració electrònica en si és de caire intern, però també tindrà impacte de cara a la ciutadania, en el sentit de facilitar molts tràmits i gestions. Des del comú ja fa temps que estem habilitant solucions en aquest sentit.

tracking