Dimarts, 9 de abril de 2024

Carlos Cabañas, Talent & HR Solutions Sales Leader a aggity People

Com atreure i fidelitzar el talent a les organitzacions?

És essencial tenir eines tecnològiques que ens ajudin a prendre el pols al clima laboral

Carlos Cabañas,Talent & HR Solutions Sales Leader a aggity People

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Sens dubte, el talent s’ha convertit en el veritable valor diferencial de les nostres organitzacions. Per això, resulta imprescindible comptar amb una estratègia de gestió de persones que incideixi positivament en tot allò relacionat amb la seva atracció i fidelització.

I, un matís important, parlem de fidelització no de retenció; hi ha una subtil diferència entre tots dos termes… i el diable està en els detalls: això no va de retenir ningú (amb el caire negatiu que retenir comporta), sinó de fidelitzar-lo. Es tracta que els professionals vulguin estar a l’organització, no que hi estiguin perquè no tenen més remei i se’n vagin a la primera oportunitat… (Vull pensar que moltes vegades es parla de retenir a conseqüència de la traducció del terme emprat en anglès per a parlar d’aquests temes, retain…).

Cal fer alguna cosa, per tant. Aquí van tres idees:

–Si històricament comptes amb una alta taxa de rotació no desitjada, posa en marxa un projecte per tal de disminuir-la; ja és possible, fent ús d’intel·ligència artificial i people analytics, analitzar la informació provinent de molt diverses fonts per extreure patrons i identificar les causes arrel d’aquesta rotació. Aplicant les conclusions obtingudes al teu col·lectiu actual, és possible segmentar-lo per poder detectar en quins grups comptes amb major risc de fugida… per poder actuar en funció del seu impacte potencial. Es tracta d’anticipar-se als problemes abans que apareguin.

–Saps realment el que pensen els teus professionals? Comptes amb recursos per conèixer les seves opinions? I, en cas que sigui així, pots interpretar la informació de manera àgil, sense que suposi un treball addicional? Pots garantir l’anonimat, per tal d’assegurar que totes les persones contesten sense por del que se’ls pregunta? Sens dubte, el fet de disposar d’eines tecnològiques que ens ajudin a prendre el pols del clima laboral de forma continuada és una cosa irrenunciable. Idealment, hauríem de poder comptar amb una sèrie de qüestionaris preestablerts i provats amb garanties, però també ser capaços d’elaborar els que necessitem (ja sigui partint dels anteriors o començant des de zero), i treballar per onades per focalitzar les nostres preguntes en aquells temes que més estiguin impactant en el compromís, sentiment i actitud dels nostres professionals.

–Segur que tens identificades algunes tasques que, en relació amb la gestió de persones, afecten el dia a dia de cadascun de nosaltres: la sol·licitud de vacances, la consulta de la nòmina, la notificació de baixes laborals, la consulta dels calendaris de torns de treball, l’avaluació de l’acompliment i el seguiment d’objectius que poden impactar en la nostra retribució variable, l’actualització del nostre currículum formatiu… Sens dubte, activitats imprescindibles i que afecten com de bé o malament estem a la nostra empresa en funció de com de fàcil o difícil ens posin les coses. I aquí la tecnologia té molt a dir: poder comptar amb una sòlida plataforma que permeti dur a terme les tasques referides, simplificant la gestió i automatitzant tot allò que no aporta cap valor (validacions repetitives, comprovacions rutinàries, consolidació de dades…) pot marcar un abans i un després quant a la percepció dels professionals respecte a la implicació de les organitzacions per facilitar aquest dia a dia. I si a més comptes amb un potent canal de comunicació com a part troncal d’aquesta plataforma, millor que millor…

És important comptar amb una plataforma tecnològica que ens permeti avançar en línia amb les idees esmentades… facilitant el creixement de l’organització en funció de les nostres necessitats concretes. Es tracta de poder evolucionar de forma ordenada, dissenyant una estratègia ambiciosa però amb els peus a terra, comptant amb un suport tecnològic que ens acompanyi i que pugui créixer sense haver de llençar a les escombraries res del que s’ha generat amb anterioritat.

I a aggity People podem ajudar-te: comptem per a això amb BesTalent IA, el nostre ecosistema de serveis que, comptant amb Denario com a nucli central, permet desplegar amb enfocament modular les funcionalitats que requereixis en línia amb la teva estratègia de gestió de persones.

Així, i en funció de la teva situació actual, podrem dissenyar amb tu una planificació ordenada per anar posant en marxa diferents mòduls de la forma que més sentit tingui per a la teva organització, anant des del més bàsic però imprescindible fins al més avançat en la capa de People Analytics amb enfocament prescriptiu.

Perquè, encara que pugui sonar paradoxal, la transformació digital, especialment a l’àrea de gestió de persones, no va de tecnologia, sinó de com fer que la tecnologia ens ajudi a optimitzar els nostres processos, les nostres maneres de fer, alliberant temps perquè els professionals puguin dedicar-lo a les tasques de veritable valor afegit per al negoci, aquelles que moltes vegades no podem abordar com es mereixen perquè ens menja el dia a dia de les tasques rutinàries…

A més, és molt important poder comptar amb dades concretes, una cosa que facilita la tecnologia i que servirà per empoderar els professionals de recursos humans, que podran justificar la seva presa de decisions secundant-se en informació contrastada i no sols en impressions més o menys subjectives. Perquè, tornant al principi, el talent és avui dia el veritable valor diferencial de les organitzacions… i cal gestionar-lo com es mereix.

tracking