COMÚ D'ORDINO

Xavier Herver: “Ben aviat els ciutadans ja no hauran de venir al comú a fer els tràmits”

El conseller de Comunicació, Sistemes d’Informació i GDH del comú d’Ordino detalla els passos que ha seguit la corporació en qüestions com l’administració electrònica o la ciberseguretat.

Xavier Herver, conseller de Comunicació, Sistemes d?informació i GDH.

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La digitalització ha estat prioritària per al comú en els darrers anys.

Sí, des de la conselleria hem treballat força en tot allò relacionat amb transformació digital. Durant el segon mandat, i deixant de banda el trasbals que va suposar la pandèmia, el nostre projecte principal ha estat la implantació de l’administració electrònica.

En quina fase es troba?

Amb els nostres partners hem pogut finalitzar tot el que fa referència al catàleg de procediments del comú i hem obtingut l’anomenat quadre de classificació documental, que va en la mateixa línia. Gràcies a tota aquesta tasca, que ha estat força feixuga, hem posat en marxa l’administració electrònica com a tal, amb el programa de gestió d’expedients eCityclic.

Què implica el desplegament d’aquest programari?

Significa que tota una sèrie de processos que abans requerien un munt de papers i de tràmits que anaven passant pels diferents departaments, s’estan suprimint. Ara el ciutadà ve al comú, fa el tràmit cor­responent, s’obre l’expedient i aquest comença a circular dins el que és l’administració electrònica.

I està previst que el ciutadà pugui acabar fent tots aquests tràmits en línia?

Sí, en una segona etapa, quan tinguem tot aquest sistema desplegat, els ciutadans ja no hauran ni de desplaçar-se al comú. A través de la web o d’un portal específic, podran fer la gestió i generar l’expedient ells mateixos.

Quan estarà totalment implementat?

Està previst que acabi de desplegar-se entre final del 2024 i principi del 2025.

D’altra banda, avui dia ja es poden seguir les sessions de comú per internet.

Sí, acabem de posar en marxa una plataforma per retransmetre tot el que són actes oficials, com consells de comú i juntes de govern. I ben aviat integrarem a la plataforma un programa de notificacions.

Quins són els projectes futurs del comú pel que fa a digitalització?

En un futur immediat, parlo del primer trimestre del 2024, es posarà en marxa el portal de transparència, en el qual ja fa temps que treballem.

Quines tasques han dut a terme en matèria de ciberseguretat? Acabem de designar un delegat de seguretat de la informació. Es tracta d’una figura de recent creació i derivada de la nova Llei de protecció de dades. També estem en procés d’elaboració dels documents de l’esquema nacional de seguretat i del reglament d’infraestructures crítiques, igualment previstos per la llei.

Què suposa per a una administració comunal fer un procés de transformació digital?

És un canvi molt dràstic, però que permet al comú no quedar-se endarrerit en la cursa de digitalització. Al cap i a la fi, del que és tracta és de posar-nos al dia i sortosament totes les administracions públiques anem en el mateix sentit.

Com ha estat l’adaptació?

Vull destacar sobretot l’esforç humà que s’ha realitzat. Qualsevol transformació d’aquest tipus no és fàcil, però el personal s’hi ha adaptat molt ràpidament i el departament de comunicació ha fet una tasca de formació interna molt important. Estem molt satisfets del resultat.

tracking