COMÚ D'ENCAMP

Administració electrònica 100% a l'abast

El comú incentiva les tramitacions telemàtiques i aposta per una transformació digital constant en tots els serveis

Classes d'entrenament virtual dirigit.COMÚ D'ENCAMP

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El comú d’Encamp aposta per una transformació digital constant. Al llarg d’aquest any, diferents departaments han seguit implementant iniciatives i millores pel que fa a les tramitacions en línia i a altres serveis d’administració electrònica oferts a la ciutadania, arribant a un total de 90 tràmits que es poden realitzar des de casa. Pel que fa a la tramitació, el cent per cent dels tràmits comunals són digitals, és a dir, ja no entra cap documentació en paper i des de la sol·licitud fins a la resolució es fan electrònicament.

Una de les darreres novetats en aquest sentit són les llicències urbanístiques. Un total de 18 tràmits que els ciutadans poden fer, des de la sol·licitud fins a la resolució, electrònicament. Amb les corresponents signatures i visats electrònics de la documentació tècnica, com ara projectes, plànols... s’eviten desplaçaments per presentar físicament una documentació que ara s’introdueix a la plataforma de tramitació.

La transformació digital del comú d’Encamp se centra, principalment, en la relació entre el ciutadà i l’administració. Una altra de les millores implementades ha estat la consulta i pagament de rebuts dels serveis comunals. Tant particulars com empreses poden consultar i pagar de forma telemàtica els rebuts de taxes, impostos i preus públics de tots els serveis que ofereix el comú, a través del nou web comunal, que recentment s’ha modernitzat per facilitar la tramitació i l’accés a la informació. El nou web també ha millorat la consulta del cadastre, les reserves i inscripcions d’activitats o l’accés al Whats­App comunal, entre altres aspectes.

Transformació digital més enllà dels tràmits

La transformació digital, però, vol anar més enllà dels tràmits per seguir millorant la gestió dels serveis comunals. En l’àmbit de la mobilitat, per exemple, l’Uclic, el servei de transport a la demanda, utilitza una aplicació per reservar els trajectes, consultar els recorreguts i la ubicació de les parades, entre d’altres, a través de qualsevol dispositiu mòbil. L’ampliació del nou gimnàs, on s’hi han instal·lat pantalles i un nou programari, ha permès incorporar sessions dirigides per entrenadors/es virtuals. S’ha doblat l’oferta esportiva de les sessions dirigides, com ara les de bicicleta, tot mantenint les sessions presencials i incorporant les sessions virtuals a través de les pantalles. La gestió de l’aigua també ha fet un salt endavant gràcies a la incorporació de sistemes de control remot, tant pel que fa al control de la xarxa des de la captació, passant per les estacions de tractament o els dipòsits. Aquests són tres exemples de moltes actuacions realitzades per seguir transformant digitalment la parròquia.

tracking