COMÚ D'ANDORRA LA VELLA

El comú implanta l'e-administració

El canvi permetrà fer tots els tràmits telemàticament, evitant desplaçaments i duplicitats i agilitzant-ne la gestió

Servei de tràmits del comú d'Andorra la Vella.COMÚ D'ANDORRA LA VELLA/TONY LARA

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El comú d’Andorra la Vella es troba immers en el procés d’implantació de l’administració electrònica. Durant el darrer trimestre d’aquest 2023 s’estan adaptant els processos interns amb l’objectiu que durant la primera part del 2024 sigui una realitat. Els diferents departaments, després de la formació prèvia, s’han abocat de ple en el procés amb el canvi de rutines i de mètode de treball.

El nou sistema té dues potes: una carpeta ciutadana, on els administrats podran consultar la informació relacionada amb tràmits, deutes i gestions que hagin fet al comú, i un portal de Tràmits nou on efectuar a través del canal telemàtic totes les gestions que ara es fan en paper. Per poder-ho activar els ciutadans i les empreses hauran de disposar del certificat digital que emet el Govern.

Quines millores suposarà per al ciutadà i les empreses? Serà un canvi substancial perquè permetrà fer a distància la totalitat del tràmit, tant la demanda com la recepció posterior de la documentació a l’hora que es vulgui i evitar desplaçaments innecessaris al comú. El nou procediment evitarà la duplicitat de certs tràmits i, sobretot, no exigirà al ciutadà que aporti informació i documentació que ja té la mateixa administració com, per exemple, certificats de la CASS, altes d’empresa, carnet de conduir, etc.) i simplificarà i agilitzarà els tràmits.

L’aplicació d’accés serà molt intuïtiva i fàcil d’utilitzar, amb l’objectiu que la tramitació es pugui fer de manera ràpida i sense complicacions.

Els tràmits més habituals de les empreses i els ciutadans són tots els relacionats amb el comerç, com ara altes, baixes o modificacions de propietat; els relatius al cens, i els certificats de residència i fe de vida, i les ofertes de feina a recursos humans com és el cas, per exemple, dels eventuals d’estiu.

Un cop l’e-administració estigui implantada entre el ciutadà es preveu que a final del mateix 2024 s’engegui una nova fase: la integració dels pagaments a través d’una plataforma específica.

El desplegament del projecte s’està fent conjuntament amb els comuns d’Ordino i Sant Julià de Lòria, amb l’adjudicació a la mateixa empresa, ja que la resta de comuns ja es trobaven en fases més avançades del desplegament. Un cop acabat el projecte permetrà que les diferents administracions puguin anar en la mateixa direcció i generar sinergies.

Per fer-ho possible, en el darrer any s’ha adaptat la normativa. Des de l’abril, per exemple, es disposa de l’ordinació reguladora de l’administració electrònica, que té com a objectiu consolidar en l’àmbit comunal l’administració telemàtica i fer possible que els mitjans electrònics siguin un canal habitual de relació amb la ciutadania. El text també millora l’eficàcia i l’eficiència dels processos, garantint sempre els drets de la ciutadania. Es regulen, doncs, conceptes com la signatura, la notificació i els expedients electrònics.

tracking