COMÚ DE SANT JULIÀ DE LÒRIA

Josep Majoral: “L'administració electrònica permet saber l'estat exacte d'un tràmit”

El cònsol major valora els beneficis que comporta la digitalització de Tràmits i com el procés culminarà el mandat vinent amb l’obertura al ciutadà de l’e-administració

Josep Majoral, cònsol major de Sant Julià de Lòria.COMÚ DE SANT JULIÀ

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El 4 d’octubre el comú va posar en marxa l’administració electrònica. Com està anant?

Està anant sobre el previst pel que fa als terminis. És un projecte molt interessant, però alhora també molt complicat perquè fa referència a canvis en una infraestructura gran com és el comú, que ocupa molta gent i, consegüentment, amb persones més receptives que d’altres.

Està sent complicat, doncs? Sí, però és una implementació que ve marcada per la llei i s’ha de fer. És una eina que agilita i facilita tràmits i permet tenir el control de cada procediment en cada moment. Però tot i la complexitat està anant bé. Afecta tots els departaments? Sí. Tot el que entra per Tràmits passa per aquest procés d’administració electrònica i per tant totes les àrees hi estan implicades. Tan bon punt l’usuari arriba a Tràmits per fer una gestió es passa la documentació necessària per un escàner i s’introdueix en el sistema passant per tots els departaments implicats fins a la finalització del procés. El perfil dels treballadors és molt divers.

Tothom va al mateix ritme?

S’ha format tot el personal abans de posar en marxa el sistema. Pel que fa al personal, l’administració electrònica ens permetrà copsar el nivell d’implicació de cadascú i el ritme de resolució de cada petició. A banda, l’administració electrònica permet veure en quin estat exacte està cada tràmit i per tant podrem veure on s’ha quedat encallat i on ha avançat. Abans del format digital, una determinada sol·licitud arribava a un departament en una carpeta i no es podia saber en quin moment s’atenia la gestió. Ara això ja no passa perquè es pot comprovar el dia i l’hora en què determinada persona ha rebut una tasca i quan l’ha començat a tramitar.

El departament de més tracte directe amb la ciutadania és Tràmits.Com està rebent l’administrat la digitalització?

A data d’avui l’administrat no té un retorn perquè el que fa és anar a fer una gestió, porta uns papers i és Tràmits qui comença el procés de digitalització. De moment, ha de continuar havent-hi la possibilitat que una persona s’adreci directament al comú al temps que a mitjà-llarg termini qualsevol pugui fer el mateix des de casa seva, i és aquí on veurà el benefici d’aquesta eina.

El proper mandat serà el de la implementació total?

Sens dubte. El pas que queda pendent és obrir-ho a la gent del carrer. És un canvi que s’ha fet en coordinació amb altres dos comuns. Hi ha simetria en la implementació? Ho ha fet la mateixa empresa però cadascú està anant al seu ritme.

Per tal que la gent conegui la nova realitat farà falta molta pedagogia, quines accions cal dur a terme?

L’anàlisi, la formació i la implementació és un procés acabat. Ara el que toca és que els treballadors agafin l’hàbit i el funcionament del dia a dia. Penso que en un període prudencial el personal ja ho tindrà completament assimilat. De portes enfora s’haurà d’explicar a la ciutadania per tants canals com ens sigui possible.

tracking