Pyrénées

Millorar l'eficiència empresarial

La importància del sistema informàtic d’informació i planificació de recursos

Víctor Muakuku dirigeix el departament d'Organització i Sistemes.Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La presa de decisions encertades és clau per a la viabilitat de les empreses. Una mala decisió no tan sols pot traduir-se en un problema no desitjat, fins i tot pot desencadenar un sotrac que faci trontollar la compa­nyia. Conscients de la importància de la presa de decisions, organitzacions com Grup Pyrénées aposten fermament per les plataformes digitals com a eina d’eficiència empresarial per millorar les experiències per a clients, empleats i socis de l’ecosistema i reduir costos. I aquí entra en joc el SAP S4, un sistema informàtic per construir un nou model operatiu, obtenir i interpretar informació basada en dades i analitzar tot allò que es processi.

“Hem posat en marxa el programa Únic, una successió de projectes alineats amb el Pla Estratègic de Tecnologies de la Informació 2020-2023”, explica Víctor Muakuku, director d’Organització i Sistemes de Grup Pyrénées. “Es tracta d’un programa d’estandardització i integració de processos, aplicacions i infraestructura tecnològica per disposar d’informació única per a la presa de decisions”, afegeix. En aquest sentit assegura que “fent servir com a palanca la renovació de l’ERP (SAP S4) del Grup, el nou ecosistema catalitzarà la transformació de totes les àrees de negoci per ser el referent de país, podríem dir que, fent un joc de paraules, Pyrénées és Únic”.

Entre els objectius de la implementació destaquen la incorporació de les innovacions, experiències i best practices dels referents globals, així com eliminar les limitacions tecnològiques del passat. Muakuku explica que també passa per “facilitar una nova forma de treballar i potenciar la capacitat per la creació de nous models de negoci”. I aquí és on entra en joc també la intel·ligència artificial, “que facilita la creació de noves experiències, productes i serveis per als clients”. Davant dels avenços de la innovació, els experts vetllen perquè la bretxa digital no deixi ningú enrere. “Tenim la responsabilitat de fer que la tecnologia no sigui excloent i que no representi una barrera social per accedir al futur. Volem adequar les experiències perquè siguin accessibles a tothom i col·laborar amb l’entorn per poder garantir la disponibilitat a recursos tecnològics”, diu.

Pas decidit cap a l’empresa

És possible convertir la informació en un actiu de l’economia de l’experiència? La resposta és afirmativa. Els líders d’un negoci han de saber què hi està passant i interpretar per què està passant. Cal escoltar els clients, l’equip de persones que hi treballen, els proveïdors, col·laboradors, socis i altres interessats per comprendre’n les expectatives. I a partir d’aquí, actuar per brindar experiències que impulsin la fidelitat i el creixement. Amb la gestió d’experiències es pot mesurar i fer un seguiment de manera holística en tots els punts de contacte, prioritzar i preveure les necessitats i tendències dels interessats com a impulsors clau de les mateixes experiències i, en conseqüència, donar força i forma a l’acció. Una plataforma de negocis eficient permet la gestió de dades unificada per connectar, descobrir, coordinar i gestionar informació i dades internes i externes de manera òptima, facilitant-ne l’anàlisi per millorar les càrregues de treball i simplificar la integració de la suite intel·ligent. L’empresa intel·ligent compta amb les aplicacions per automatitzar els processos de negoci quotidians, compartir informació entre funcions i interactuar millor amb els clients, professionals, proveïdors i socis. En definitiva, fomentar l’economia de l’experiència per mirar al futur amb solvència.

tracking