x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Jordi Eslava, responsable d'IT i Transformació Digital Grup Heracles

“La tecnologia BPM s'adapta molt bé a cada tipus de negoci”

Explica el decisiu pas que ha fet l’empresa en l’àmbit tecnològic, amb la incorporació d’un sistema d’automatització de processos.
Jordi Eslava, responsable d'IT i Transformació Digital de Grup Heracles.

Jordi Eslava, responsable d'IT i Transformació Digital de Grup Heracles.

Jordi Eslava, responsable d'IT i Transformació Digital de Grup Heracles.

Actualitzada 16/11/2021 a les 13:47
Com es poden aplicar les eines digitals al sector de la construcció?
Quan parlem de construcció ens venen al cap els operaris, la part productiva, però hi ha tota una tasca de back office al darrere: portar el control de les obres, comparar la planificació inicial amb l’actual... coses que porten molta feina i a les quals se’ls pot donar un impuls tecnològic.


I així va sorgir la idea d’iniciar un procés de digitalització a Grup Heracles.

Sí, el projecte neix de la voluntat del grup de ser capdavanter en aquest àmbit. Cal tenir en compte que la construcció és un sector encara molt tradicional i no sempre és fàcil dur a terme una iniciativa d’aquesta envergadura.

Quin tipus de tecnologia han implementat?
Després d’analitzar i identificar les nostres necessitats, vam veure que la solució més adient era la tecnologia BPM (Business Process Management).


Com s’utilitza?

En aquest cas ens serveix per elaborar els informes d’obra de manera totalment virtual. Si fins ara l’encarregat d’obra, els maquinistes i els transportistes havien d’omplir uns fulls amb totes les dades de la jornada, ara tot es fa a través d’una tablet, de manera que la informació arriba instantàniament a l’oficina central.

Això estalvia molta feina...
Sí, perquè no costa d’imaginar tots els problemes que hi havia anteriorment: dades inintel·ligibles, papers que no arribaven... dedicàvem temps i recursos a la lectura i el processament d’aquesta informació. Per això vam veure que era molt necessari intervenir en aquest punt.


Quant de temps s’estalvien?

Amb aquest procediment s’aconsegueix que en només dos dies tinguem totes les dades d’una jornada introduïdes als sistemes, quan abans es podia trigar fins a cinc dies. Això també permet tenir una idea global de com avança una obra, al mateix temps que es facilita l’anàlisi de la informació i la presa de decisions.

Des del punt de vista de sostenibilitat, també s’optimitzen recursos?
Sí, també es guanya en aquest aspecte, perquè al cap i a la fi deixem d’utilitzar el paper.

Quins avantatges destacaria de l’ús de la tecnologia BPM?
Principalment, que s’adapta molt bé a cada tipus de negoci i als canvis que hi pugui haver. Si passat un temps l’empresa té la necessitat de realitzar canvis sobre els processos, el software és fàcilment adap­table.

Quan van començar a treballar amb aquest sistema?
Després d’un estudi inicial, vam començar el desenvolupament ara fa poc més d’un any, el mes d’octubre del 2020. Aquest estiu hem començat a fer proves reals, que ens han permès fer alguns ajustos. I ja des del mes d’octubre passat tot el procés es fa de manera digital.

Després d’haver iniciat aquest camí, quins altres projectes de digitalització té l’empresa?
El proper pas farà referència als processos de control documental. És en el que estem treballant a hores d’ara.
Relacionades
El més...
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2022 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts