Protesta ramadera
Els agricultors francesos tallen el pas per Ur
Els vehicles poden desviar-se per la carretera RD68 i RD30

Un dels tractors tallant la carretera a Ur.
Els agricultors francesos, juntament amb pagesos catalans tallen, des de les deu del matí, l'accés al Pas de la Casa des del cantó de Bourg-Madame, a l'altura d'Ur. Els manifestants estan situats a la rotonada de l'RN20 i mantenen un bloqueig total en aquesta via, però la sortida de la rotonda per l'RD68 direcció Llívia està oberta i "només hi han talls intermitents, que els anem aixecant cada 25-30 minuts", apunta el portaveu dels pagesos de la Cerdanya francesa, Christian Tallant. És per aquesta via, passant per l'RD68 i després l'RD30 fins a arribar al poble d'Ur, que la direcció de carreteres de França i el servei de mobilitat recomanen circular per evitar el tall total.
El tall, amb tractors, s'unneix al tall de Tarascó, iniciat la setmana passada. Tot i que la gendarmeria i els mossos d'esquadra controlen el tall, "no tenen intenció de fer-nos fora", apunta el portaveu dels pagesos de la Cerdanya francesa, Christian Tallant, matisant que "només hi son per controlar el trànsit i que no hi hagi cap incident".
Els pagesos mantindran una reunió amb la ministra d'Agricultura, Annie Genevard, avui. "Si hi ha una solució, aixequem el tall avui mateix, sinó ens estarem, almenys, fins diumenge", explica Tallant.