Comú, Govern i privats negocien per fer la plataforma de Soldeu

La corporació ha inclòs el projecte, que també preveu un aparcament, en el marc pressupostari per als anys 2018 i 2019

Comú, Govern i privats negocien per fer la plataforma de SoldeuFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El projecte urbanístic que fa anys va impulsar el Grup Calbó per tal d’integrar la pista Avet al poble i, alhora, permetre una construcció d’un aparcament de 1.500 places, podria ser una realitat els pròxims anys. Des de fa uns mesos les diferents parts implicades van obrir una nova negociació després que es posés damunt la taula la necessitat d’ampliar l’arribada de la pista per poder acollir sense problemes les finals de la Copa del Món d’esquí del 2019. I ara, el comú, fins i tot ha previst el projecte en el marc pressupostari que ha elaborat per als anys 2018 i 2019.

Etiquetes:

“Es tracta d’una inversió que podem qualificar de país”, va explicar el conseller de Finances de Canillo, Marc Casal, en la sessió de consell de comú que es va celebrar dijous. Malgrat que va remarcar que no hi ha res tancat, sí que va afirmar que la negociació està oberta. “S’està estudiant el projecte, ara bé, com que el marc pressupostari ens demana una simulació d’aquí a finals de mandat, si estem plantejant i estudiant el projecte l’hem de plasmar”, va afirmar. I és més, va deixar clar que el que s’està estudiant és el projecte en la seva totalitat: “el pàrquing per acollir els esquiadors i la plataforma d’arribada de l’Avet”.

Interlocutors

També des del Grup Calbó es van confirmar les negociacions, remarcant, però, que “no hi ha res fet”, si bé diverses fonts consultades van assegurar que les converses estan “molt avançades”. En aquest sentit, es va assenyalar que “estem negociant i es va pel bon camí”. I és que són diversos els interlocutors implicats: el comú, Grandvalira-Ensisa, el Govern i el Grup Calbó. “És un tema delicat, però en un inici era només un projecte de casa Calbó i ara també s’hi sumaria el comú i Ensisa”, van destacar des del grup. I és que un dels temes a analitzar, també és l’estudi d’impacte ambiental que tindria la construcció de la passarel·la. Encara que per ara no s’ha definit com es finançaria. Des del Grup Calbó es va explicar que la idea és que “els costos siguin compartits, però encara no està clar què farà cadascú”. Per ara tothom vol ser molt prudent i no avançar esdeveniments, ja que es prioritza que es pugui tancar un acord satisfactori per a totes les parts. Cal recordar, però, que el projecte que des de l’estació es va enviar a la FIS hi havia el compromís de modificar l’espai, ja que en cap cas existeix la possibilitat de fer totes les proves en un sol espai.

Si finalment les intencions es compleixen i el projecte es tira endavant tal com estava previst en un inici, s’hauria de construir una plataforma que discorreria damunt del fons de la vall de manera paral·lela a la línia que configuren les façanes posteriors dels hotels gestionats pel Grup Calbó. Soterrades per la passarel·la hi quedarien un seguit de plantes destinades a aparcament on s’hi calcula encabir unes 1.500 places. Per sobre, s’havia previst que hi anessin un seguit de casetes rústiques que servirien per crear un nou centre neuràlgic de Soldeu i acollirien serveis com ara un punt d’informació turística i un altre d’acollida i recepció de l’estació, un punt de restauració, l’escola d’esquí, un centre mèdic, una farmàcia, una guarderia i comerços destinats a la moda esportiva.

tracking