Salut

La incidència de la grip baixa lleugerament

El percentatge de mostres positives de l'onzena setmana de l'any ha estat de 12,5%

Una vacuna contra la grip.

Una vacuna contra la grip.ARXIU

Publicat per
Andorra la Vella

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

La incidència de la grip a Andorra ha baixat lleugerament, segons l’informe de vigilància dels virus respiratoris corresponent a la setmana 11 de l'any, publicat pel ministeri de Salut. En concret, la taxa d’incidència de la grip se situa en 11 casos per cada 100.000 habitants, seguint per sota del llindar epidèmic. La franja d'edat més afectada ha estat els adults majors de 74 anys.

Pel que fa a les infeccions respiratòries agudes (ARI), la taxa d’incidència és de 131,61 casos per cada 100.000 habitants, una xifra que es manté estable respecte a la setmana anterior. El grup d’edat més afectat continua sent el dels infants de 0 a 4 anys.

La vigilància virològica indica que el 12,5% de les mostres analitzades durant la setmana han resultat positives. D’aquestes, el virus més freqüent ha estat el metapneumovirus (75%), seguit pel virus VRS (16,67%) i l'adenovirus (8,33%).

tracking