Turisme

Grandvalira perd 1.000 esquiadors al dia pel tall de l'RN-20 de França

Hidalgo assegura que les pèrdues generades són importants

Esquiadors al Pas de la Casa durant els dies de tancament de l'RN20

Esquiadors al Pas de la Casa durant els dies de tancament de l'RN20Fernando Galindo

Publicat per
Andorra la Vella 

Creat:

Actualitzat:

El tall de la carretera RN-20 provoca que Grandvalira perdi un milers d'esquiadors al dia per les dificultats per accedir al Pas de la Casa des de territori francès. Una pèrdua "d'una part important de mercat" a la que el director del comitè organitzador de la Copa del Món femenina que acull el Tarter i director d'Ensisa, David Hidalgo, s'ha referit avui en una entrevista a Ràdio Nacional d'Andorra. Hidalgo ha assenyalat que la baixada de francesos per les restriccions de mobilitat podrien estar entre 70.000 i 75.000 esquiadors a final de temporada que sobre el total d'1,8 milions de clients "no és tant però no ens agrada". 

David Hidalgo ha manifestat al programa Avui serà un bon dia que les xifres registrades al febrer a Grandvalira "ens han sorprès 'positivament' perquè no són tan dolentes com ens podíem pensar" per l'afluència de visitants. I ha detallat que el domini esquiable està perdent "el client d'estada curta, que puja un cap de setmana o fa una escapada" perquè no li surt a compte fer tres o quatre hores més de viatge per fer el recorregut alternatiu per evitar el tall de l'RN-20 per una esllavissada entre Merens i Acs-dels-Tèrmes. Hidalgo ha incidit que en el cas d'esquiadors "d'estada llarga no l'hem perdut massa" i ha afegit que l'afectació és especialment important ara perquè és el període de vacances per departaments a França i segons avanci la temporada la pèrdua d'esquiadors es notarà menys perquè baixa l'afluència. 

El director de la Copa del Món de Grandvalira ha assenyalat que poca cosa poden fer per pal·liar la no arribada de clients pel Pas de la Casa més enllà de les ofertes de descomptes de forfet que apliquen per compensar que el viatge és més llarg per venir a esquiar a Andorra. David Hidalgo ha recalcat en l'entrevista que estan patint "un perjudici econòmic" però que "comparat amb el que estan tenint els comerços del Pas és un mal menor" i s'ha solidaritzat amb la situació de les botigues de la vila fronterera. 

tracking