Mobilitat
L'Associació de Taxistes critica que amb l'arribada d'Uber "s'està jugant amb el pa de 70 famílies"
El president, Victor Ambor, explica que "Govern sempre ens ha dit que ells no sabien res"

Un taxi aturat a l’Estació Nacional.
L'Associació de Taxistes d'Andorra (ATA), a través del president, Victor Ambor, critica que amb l'arribada d'Uber a Andorra "s'està jugant amb el pa de 70 conductors" i, per tant, "de les seves famílies". Segons ha explicat en declaracions a l'ANA, l'arribada de la multinacional provoca "incertesa" dins del sector, ja que farà que aquests professionals "quedin en una situació més justa encara". "Entre que ens van posar els autobusos gratuïts, els comunals i els de Govern, van ampliar les línies i que van allargar l'horari per les nits, cada vegada ens estan reduint més", sosté.
Ambor explica que la possible arribada d'Uber "la venim escoltant des de l'estiu o la primavera", i des de fa temps que "hem demanat a Govern" sobre aquest tema i "sempre ens ho han negat", que "ells no sabien res". "Ara hem de fer una reunió amb el secretari d'Estat per a veure què ens diu i què podem fer, perquè ara estem tots els socis amb el cor en un puny. És una amenaça molt gran envers nosaltres".
El president denuncia que als professionals amb llicència els "exigeixen un carnet de taxista, els obliguen a parlar català, a conèixer els carrers" i que això és algo "al que no hauran de fer front" els UBER. "Jo tinc un màxim de dos xofers i ells poden posar els que vulguin, jo tinc unes tarifes reglamentàries per Govern i ells poden posar el que vulguin. O sigui, no s'entén. M'exigeixen a mi moltes coses i als altres no els exigeixen res", ressalta. Per a Ambor el fet que "sigui una novetat i una incògnita que acaba d'arribar" fa que "no hi hagi cap legislació que ho reguli". "Aquesta és una de les preocupacions que tenim", conclou.