Tecnologies

L'Agència de Ciberseguretat posa en marxa el canal de denúncia de continguts d'abús sexual infantil

La informació sobre l'explotació de menors es reporta de manera anònima 

Andorra forma part de la xarxa de denúncia de continguts sexuals infantilsredactor

Publicat per
Andorra la Vella 

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

L'Agència Nacional de Ciberseguretat (ANC-AD) ha posat en marxa la primera línia  directa andorrana per denunciar de manera anònima continguts d'abús sexual infantil a la xarxa, que es coneixen com CSAM (Child Sexual Abuse Material). El canal neix després que el Principat hagi estat acceptat al juny a la xarxa internacional Inhope, que fixa un "compromís actiu del país en la lluita contra l'explotació sexual infantil on line" i marxava les bases per posar en funcionament aquesta línia. I ressalta que "qualsevol forma de representació sexual d'un menor és un delicte i ha de ser reportada immediatament". 

L'apartat de denúncia està actiu ja al web https://www.anc.ad i permet denunciar qualsevol contingut digital que "mostri, promogui o representi menors d'edat en contextos sexuals, explosius o inadequats", exposa l'ANC-AD. I destaca que la línia directa de denúncia és un canal de comunicació "segur, ràpid i confidencial perquè la ciutadania pugui col·laborar activament amb les autoritats" ja que permetrà facilitar que els experts puguin analitzar els continguts reportats i derivar la informació a la xarxa Inhope per retirar els continguts i col·laborar amb cossos policials internacionals. 

L'entitat detalla que el material d'abús sexual infantil es pot trobar en fotografies o vídeos que mostrin menors en situacions sexuals o eròtiques; dibuixos, animacions o contingut generat per intel·ligència artificial que impliqui menors en actes sexuals; enregistraments obtinguts sense consentiment o robats; pàgines webs o canals de xarxes socials que distribueixen aquest material; o converses o plataformes que fomentin la pornografia infantil. 

tracking