FUTBOL

El Girona no vol jugar al Nacional la Copa Catalunya

Els catalans han demanat no venir dimecres al país pel mal estat de la gespa

Vista de la gespa i la graderia de l’Estadi Nacional.

Vista de la gespa i la graderia de l’Estadi Nacional.Arxiu

Marc Basco
Publicat per
Andorra la Vella

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

El serial de l’Estadi Nacional va viure ahir un nou capítol, però no amb l’FC Andorra, Govern o el rugbi per entremig, sinó amb un protagonista inèdit, el Girona FC, que va sorprendre amb un comunicat en què diu que no vol disputar a la instal·lació de la Baixada del Molí la semifinal de la Copa Catalunya programada per a dimecres davant de l’FC Andorra pel mal estat de la gespa natural del camp. L’herba porta pràcticament tota la temporada malament, una evidència que va anar augmentant a les últimes setmanes després del partit dels isards davant d’Israel de l’1 de febrer, i els catalans van sorprendre amb una notificació oficial ahir a primera hora de la tarda en què asseguraven que “després d’una inspecció realitzada per l’àrea esportiva del Club, s’ha constatat que, segons el nostre criteri, l’estat del terreny de joc no compleix amb els estàndards adequats per a la celebració d’un esdeveniment d’aquesta rellevància”. L’alternativa dels gironins va ser oferir l’estadi de Motilivi per disputar el partit considerant que el canvi “seria beneficiós tant per als dos equips com per a l’aficionat, garantint unes condicions de joc idònies”, una petició traslladada també tant a l’FC Andorra com a la Federació Catalana de Futbol (FCF).

El Girona va justificar-ho perquè “l’estat actual de la gespa sumada a l’elevada càrrega física podria augmentar el risc de lesions i afectar negativament la competició de La Lliga, ja que qualsevol contratemps físic podria comprometre l’estat de forma dels nostres futbolistes i la seva disponibilitat per als propers compromisos” i també va agrair “la col·laboració de totes les parts implicades per trobar la millor solució per al bon desenvolupament del torneig”.

L’FC Andorra va emetre un comunicat al vespre, on va “lamentar profundament la situació derivada de l’estat de la gespa” a més “d’entendre la posició i preocupació del Girona”. Tot i això, els tricolors van refermar que el seu desig és “jugar aquest partit a casa nostra i davant la nostra gent”, i espera que l’FCF prengui una decisió “de la manera més justa i equitativa possible”.

L'EQUIP ASSOLEIX LA VICTÒRIA A BARAKALDO

Gairebé cinc mesos després, l’FC Andorra va tornar a somriure lluny de l’Estadi Nacional i ho va fer gràcies a un triomf adrenalític a Lasesarre. La segona victòria consecutiva, la primera després de remuntar un resultat, permet a l’equip tricolor acabar la jornada 24 a un sol punt de la cinquena plaça, la darrera que dona accés al play-off i que segueix marcant el Barakaldo.

Més enllà del resultat, el tècnic de l’Andorra, Beto Company, posa el focus en un aspecte clau: la capacitat de competir quan les coses no semblaven anar del tot bé: “El més important, a banda del triomf, és que l’equip ha sabut competir. A la segona part no hem estat gens bé i, fins i tot jugant malament, hem sabut sumar. Això és fonamental en aquesta categoria”, reconeix. El tècnic destaca el fet de guanyar en un camp, el del Baraka, on “poca gent és capaç de sumar i on el públic colla molt”. A més, Company vol subratllar que “ara no som boníssims per guanyar un partit, igual que abans no érem dolents. Hem d’aprendre i seguir millorant perquè això dura poc i ningú et regala res”. En aquest sentit, l’entrenador de l’Andorra exposa que “hem de deixar que avanci la competició. Queden molts punts i ens hem de fotre encara tots els equips tantes hòsties que es fa difícil saber què passarà d’aquí al final”.

Per part seva, l’autor del gol de la victòria tricolor, Álvaro Peña, explica que “estem molt contents pel triomf. Tenim un camí i un objectiu marcat i sabem que hi ha coses que no vam acabar de fer bé. Millorar a partir de la victòria sempre és millor i fer-ho a Barakaldo era cabdal per a nosaltres”. Un FC Andorra que, entre el patiment, la genialitat i l’ofici, es va reivindicar fora de casa i es manté amb totes les opcions en la lluita pel play-off d’ascens.
Albert Company

Albert CompanyOskar_Matxin_Edesa

tracking