iDEAN

Programar cites per la Covid

L’empresa tanca en temps rècord un programa per agendar el gran cribratge

Víctor Mundó iDEAN.

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Qualsevol crisi genera oportunitats, de negoci o per posar a prova la capacitat i el talent. L’empresa de digitalització i computació al núvol iDEAN es va trobar amb el repte de desenvolupar en tan sols cinc dies el software que usarien sis dels set comuns per gestionar les hores dels ciutadans en els stop labs en el gran cribratge de la primavera.

La feina va suposar adaptar el programari de l’empresa a les necessitats de les corporacions locals de Canillo, Encamp, Ordino, la Massana, Sant Julià i Escaldes-Engordany. Calia una eina que permetés gestionar les cites, el temps entre cadascuna, la informació actualitzada sobre el compliment, etcètera.

El director general d’iDEAN, Víctor Mundó, va acabar molt satisfet dels resultats assolits en tan poc temps: “Va ser una tasca minuciosa, detallada, a mida del client i treballada íntegrament des d’Andorra.” Mundó es mostra molt agraït per l’encàrrec dels comuns i reivindica que les administracions i empreses privades es digitalitzin amb empreses del país com iDEAN. “Des d’Andorra –apunta– es poden fer projectes importants. No és necessari o millor recórrer a experts de Silicon Valley”.

El programa havia d’agendar la cita d’aproximadament 50.000 persones automàticament per a unes proves coordinades des d’administracions diferents i en sis stop labs. I no només això, sinó que cada ciutadà hi havia d’anar dos cops per fer-se el test d’anticossos. Aquest requeriment va obligar a desenvolupar sis plataformes web, tres per als ciutadans i tres per als operadors encarregats de contactar amb la població. Es va crear, a més, una aplicació mòbil perquè els agents de circulació poguessin fer seguiment del grau de compliment de les cites.

iDEAN és conscient que la crisi de la Covid-19 ha comportat un salt qualitatiu en el procés de transformació digital de les empreses i que cada cop són més sensibles als múltiples avantatges que ofereixen les solucions al núvol pel que fa a la seguretat, l’accessibilitat i els costos. “Treballem en cloud computing des de l’any 2013 i hem vist com ha crescut l’interès per migrar els sistemes al núvol” explica, i cita explícitament funcions en línia d’ERP (facturació i gestió d’estocs), ACCT (comptabilitat), Payroll (nòmines) i terminals de punt de venda (TPV) amb la certificació andorrana. “Poder accedir des de qualsevol terminal i des de qualsevol lloc a les eines i programes bàsics de l’empresa ha deixat de ser un luxe de les grans corporacions per convertir-se en una necessitat per a tot tipus d’empresa i a uns costos molt assumibles”, explica Mundó, que convida els empresaris a digitalitzar-se amb els avantatges de les solucions SaaS (software com a servei).

Superar amb formació els recels al canvi

Un dels reptes de l’empresa és superar els recels del personal respecte a la implantació de les noves tecnologies. “Tenim clar que, en paral·lel, la digitalització s’ha de treballar i acompanyar amb formació, l’arma més efectiva contra la resistència al canvi”, destaca Mundó.

tracking