Psicologia

Els menors i l'ús del mòbil

La iniciativa de prohibir l’ús del mòbil en menors de 16 anys a Catalunya és un pas significatiu que reflecteix la creixent preocupació sobre l’impacte de la tecnologia en la vida dels joves.

En lloc de prohibir-lo totalment, cal que les famílies eduquin.

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La iniciativa de prohibir l’ús del mòbil en menors de 16 anys a Catalunya és un pas significatiu que reflecteix la creixent preocupació sobre l’impacte de la tecnologia en la vida dels joves. Si bé la intenció pot ser protegir els menors dels possibles riscos associats amb l’ús excessiu de dispositius mòbils, és crucial abordar aquest tema de manera equilibrada. En aquest sentit, cal un diàleg ampli i reflexiu que involucri pares, educadors i experts per trobar solucions que promoguin un ús responsable de la tecnologia.

Però prohibir-ho totalment, considero que no seria el més adequat, ja que no podem negar la realitat: els joves estan evolucionant acompanyats amb les noves tecnologies, que ja formen part de la seva cultura. La qüestió potser seria millor enfocar-la cap a com ho podem fer per protegir-los.

La prohibició radical de l’ús del telèfon fins a certa edat pot ser considerada una mesura extrema. La tecnologia forma part integral de la societat moderna i pot oferir beneficis educatius i socials. En el lloc d’una prohibició total, és fonamental que les famílies juguin un paper actiu en l’educació dels seus fills sobre l’ús adequat dels dispositius. Això implica establir límits, fomentar el temps de qualitat sense aparells i ensenyar habilitats digitals que preparin els joves per a un ús responsable de la tecnologia. Per això també és important que els pares i mares donin exemple als fills i demostrin que també els adults poden estar sense utilitzar tantes hores el mòbil i passar el temps fent altres activitats.

Pel que fa a quina és l’edat adequada perquè els nens comencin a fer servir el telèfon, determinar-la requereix una avaluació curosa del desenvolupament individual de cada infant. En lloc d’establir una edat fitxa, podríem considerar factors com la maduresa emocional, la capacitat de comprensió i la necessitat real d’un dispositiu. Les restriccions de temps d’ús són essencials per evitar l’abús i fomentar un equilibri saludable entre la tecnologia i altres activitats rellevants, com poden ser el joc a l’aire lliure, la lectura i la interacció social cara a cara.

tracking