AVUI ARRENQUEN LES NOVETATS AL TRANSPORT PÚBLIC

Ordino es mobilitza contra els canvis al bus

Més de 300 firmes reivindiquen que el trajecte de l’L6 mantingui la zona de l’hospital

Un vehicle de l’L6 a Prat de la Creu, en una imatge d’arxiu.Fernando Galindo

Dolors Moreno
Publicat per
Andorra la Vella

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

El nou mapa de la xarxa de transport públic s’estrena avui i ja amb un primer canvi respecte a la planificació inicial: una parada extra de l’L2 a la zona de l’avinguda del Pessebre per compensar la pèrdua de la línia circular que fins ara ha connectat la vall central. Una modificació instada per una mobilització veïnal. I un resultat que volen emular veïns d’Ordino, que se senten igualment perjudicats per la nova ruta que s’ha dissenyat per a l’L6, que connecta la parròquia (ara des de la Cortinada) amb la capital. El principal greuge és que com que el trajecte passarà ara pel túnel dels Dos Valires per entrar a la vall central per la carretera de l’Obac perden la connexió directa amb l’hospital. Més de 300 firmes ja s’havien adherit ahir a la reivindicació que el Govern faci marxa enrere.

La iniciativa de la gent gran ha assolit un ampli suport en pocs dies

La iniciativa va sorgir de l’associació de la gent gran de la parròquia, però ja ha esdevingut intergeneracional, un efecte que els promotors agraeixen i destaquen perquè és indicatiu del malestar. L’entitat es va adonar del perjudici que suposava el nou disseny pensant en casos concrets, de persones amb mobilitat reduïda o que han d’acudir al centre sanitari a fer-se tractaments complexos i a les quals la modificació els suposa un trasbals. Perquè malgrat que admeten que per a passatgers sense problemes de salut baixar a la parada de la zona a la rotonda del Km 0 i caminar fins a un servei essencial com l’hospital no és un esforç important, aquesta “passejada” sí que implica un daltabaix per a altres veïns de la parròquia. O haver de deixar el bus a la Massana per agafar un altre vehicle de la nova línia 7 –que uneix la parròquia amb la capital–, que passa per l’hospital i continua per Consell d’Europa i Prat de la Creu. De fet, exposen, podria ser l’L7 la que fes el trajecte per la carretera de l’Obac fins a l’estació de busos i l’L6 mantenir el circuit per la vall central vigent fins ahir.

La recollida de signatures continua, de fet tot just va començar divendres, aconseguint un resultat molt significatiu. Alguns establiments de la parròquia tenen fulls d’adhesió, també n’hi ha a la casa pairal i se n’han recollit pel carrer. Els promotors tenen ja una reunió agendada amb responsables comunals i la intenció és portar-les fins al Govern, que és el responsable de la xarxa i dels canvis. Fins ara, la resposta comunal en els contactes que s’han mantingut és que es tracta d’una prova pilot i que tinguin paciència. Però els resultats de la mobilització animen. I també el que ja han aconseguit els veïns escaldencs del Pessebre.

tracking