CANILLO
Les estacions encaren el final de la millor temporada dels últims anys
Ensisa recull els 60 anys d'història en un llibre

60 anys d'Ensisa
Les estacions d’esquí encaren la recta final de la temporada amb la convicció que serà tan bona com ho han estat els darrers quatre mesos. “Ha estat una temporada de neu atípica, com feia sis o set anys que no teníem. No va nevar per la Puríssima, però el Nadal, el gener i el febrer han estat molt bons”, va assenyalar ahir en declaracions als mitjans el director general de Grandvalira-SETAP365, David Hidalgo.
La temporada acabarà, si les condicions meteorològiques ho permeten, el 20 d’abril. Hidalgo va anunciar que Grandvalira posarà en marxa una estratègia per atraure clients en les pròximes setmanes, un moment de l’any difícil per a les estacions, ja que el turisme de neu ha de competir amb una oferta molt més àmplia i els turistes no solen pujar tant a la muntanya i trien altres destins.
“El preu mitjà ha tingut un impacte important en la facturació”
Les bones xifres del març ja han permès superar el nombre de dies d’esquí venuts de l’any passat, 2,2 milions. “L’objectiu”, va afirmar Hidalgo, “és mantenir-se en 2,5 milions”. Tot i això, el cònsol major de Canillo, Jordi Alcobé, va apuntar que les estacions no tornaran a les xifres “de fa 10 o 15 anys” perquè “creen un caos”, ja que “quan venen 29.000 esquiadors en un dia, tot es col·lapsa”.
“Ha estat una temporada de neu atípica, com feia sis o set anys que no teníem”
Hidalgo, d’altra banda, també va remarcar que Grandvalira té múscul financer per dur a terme noves inversions. Tenint en compte que durant els pròxims anys el canvi climàtic provocarà una caiguda de les precipitacions i una pujada de les temperatures, les inversions més prioritàries per a les estacions consistiran a reforçar la xarxa de producció de neu artificial. A curt termini, Grandvalira també preveu ampliar els productes i els serveis de restauració i renovar els ginys mecànics.
Una de les estratègies que compensa l’aposta per no créixer gaire més en volum de clients és l’increment del preu mitjà. Com s’ha començat a assolir aquest objectiu? Comercialitzant els forfets de manera individual, sense recórrer tant als turoperadors. “L’augment del preu mitjà ha tingut un impacte important en la facturació”, va afirmar Alcobé.
TOTS ELS RECORDS D'ENSISA
Francesc Areny, cònsol major de Canillo entre el 1988 i el 1995, va pilotar les negociacions de l’operació per la qual el comú i Crèdit Andorrà van esdevenir accionsites majoritaris d’Ensisa. Ahir va explicar al Diari que les converses no van ser fàcils, però van fer possible eixugar el deute de l’estació i garantir la continuïtat d’una activitat clau per a l’economia de la parròquia.
Ton Naudi, per la seva banda, va ser el director de qualitat i medi ambient d’Ensisa del 1993 al 2020. Una de les fites de què se sent més satisfet és d’haver implicat tot l’equip professional de l’empresa en el projecte.