El pont tibetà tanca l'exercici amb 700.000 euros de benefici

La passarel·la i el mirador del Roc del Quer van generar conjuntament 1,5 milions d’euros en ingressos

El pont tibetà de la vall del Riu aquest abril.Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El pont tibetà i el mirador del Roc del Quer de Canillo van assolir conjuntament uns ingressos d’1,5 milions d’euros, segons va revelar ahir el comú en la roda de premsa per presentar el balanç de la temporada. D’aquests, poc menys de la meitat, 700.000 euros, són beneficis, un cop restada l’amortització de les obres de construcció de la infraestructura i les despeses d’explotació.

Respecte de l’any anterior, la facturació va créixer el 6% al pont tibetà i el 22%, al mirador del Roc del Quer. La passarel·la de la vall del Riu va rebre 96.869 visitants durant els 184 dies d’obertura, i el mirador, 118.090 usuaris en 213 dies d’activitat. El mes de més afluència va ser l’agost, amb 52.490 persones, seguit del juliol i el setembre.

En total les dues atraccions turístiques van vendre 158.582 entrades, fet que suposa un increment del 6,4% respecte de l’any passat. El 36% d’aquestes entrades corresponen al paquet que ofereix l’experiència d’accés al pont i al mirador, el 26%, només al pont i el 39%, només al mirador. La possibilitat d’adquirir conjuntament l’entrada d’accés al pont i al mirador, amb un descompte del 50% sobre el preu del mirador, va incentivar la venda d’entrades al Roc del Quer.

Pel que fa al canal de venda, el 62% dels passis van comercialitzar-se a la taquilla, xifra que s’enfila fins al 93% en el cas del mirador. El 33% de les entrades van vendre’s a través del web del pont tibetà i el 5%, mitjançant els operadors turístics.

La majoria d’usuaris que van visitar els dos reclams ho van fer amb la família (47%), seguit de la parella (39%) i els amics (11%). El 3% ho van fer sols. De mitjana, els grups estaven formats per 3,6 persones. Pel que fa a l’origen del client, el 82% dels visitants procedien d’Espanya, el 8%, d’Andorra, i el 6%, de França.

La inversió que va suposar la construcció del pont tibetà, xifra que va pujar a 4.709.000 euros, s’amortitzaria en un període de vuit anys. Sempre, això sí, que es mantingués el nivell actual del marge d’explotació de la instal·lació. Si en aquest còmput s’afegís l’increment de vendes als negocis de la parròquia generades pels clients que no s’haurien desplaçat a Canillo si no existís el pont tibetà, la infraestructura s’amortitzaria en sis anys.

Les xifres d’ingressos i beneficis de les dues atraccions turístiques canillenques han complert les expectatives que s’havia fixat el comú. L’objectiu que va marcar-se el cònsol major, Francesc Camp, quan va decidir impulsar el projecte de construcció de la passarel·la era, justament, amortitzar les instal·lacions en vuit anys. La fita s’assoliria si es mantingués el ritme de venda d’entrades en el futur.

ELS VISITANTS VAN GASTAR 7,7 MILIONS A LA PARRÒQUIA

Els clients del pont tibetà van fer una despesa a Canillo de 7,7 milions d’euros aquesta temporada, dels quals 2,6 milions, el 33%, corresponen a clients que no s’haurien desplaçat a la parròquia si no existís l’atractiu turístic. Aquesta és una de les dades més destacades de l’anàlisi de l’impacte de la infraestructura al teixit econòmic de Canillo, un exercici que el comú no va fer l’any passat i que ahir va presentar com a novetat. Una altra de les xifres destacades presentades ahir pel cònsol major és que el 89% dels visitants al pont tibetà i el mirador van allotjar-se una nit o més en establiments hotelers o pisos turístics del Principat. Segons l’estudi encarregat pel comú, la parròquia en què van registrar-se més pernoctacions va ser Andorra la Vella, amb el 27% del total, seguida de Canillo, amb el 23%. L’estada mitjana dels visitants al país va ser de 3,2 nits, segons va detallar el comú.

tracking