El comú adjudica el primer tram del nou vial per 4,7 milions

El primer tram de la desviació que es construirà és de 610 metres i s’allarga des de la serra de l’Honor fins a la zona de la Cabanota

Zona on es construirà el nou vial.Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

Les obres de construcció del nou vial de la Massana començaran al principi de l’any vinent. El comú massanenc va donar llum verda ahir, en sessió de consell, a l’adjudicació dels treballs del primer tram, que va des de la serra de l’Honor, a l’entrada del poble, fins a la zona de la Cabanota, per un import de 4.669.260 euros. La longitud del tram serà de 610 metres i el cost total dels treballs serà d’uns nou milions d’euros. La factura es repartirà a parts iguals entre el comú i el Govern. L’acord és que cada administració es faci càrrec de la seva part del projecte.

Així doncs, un cop el Govern adjudiqui la part corresponent de les obres, ja podran començar els treballs de construcció de la desviació. El projecte es desenvoluparà per fases i es preveu que estigui enllestit d’aquí a tres anys. És a dir, el 2027. En el consell de comú d’ahir també va aprovar-se l’adjudicació dels treballs de control de qualitat de l’obra. La factura puja a 135.913 euros.

Per la seva part, la cònsol major, Olga Molné, va recordar que el Govern i el comú han treballat conjuntament en la reformulació del projecte inicial, molt més car que l’actual. Un projecte que, tal com estava plantejat, era inviable econòmicament. Molné va afegir que la construcció del nou vial tampoc hauria pogut tirar endavant sense el suport dels propietaris dels terrenys de la zona, que s’han avingut a signar en els darrers mesos els convenis de cessió amb el comú i l’executiu.

El cost final de la desviació serà, en total, d’uns 32 milions d’euros, xifra que suposa que s’hagi reduït a la meitat la inversió que s’havia previst al començament, que pujava a uns 60 milions. Segons els càlculs del Govern, el nou vial absorbirà fins al 70% del trànsit entre les parròquies d’Ordino i la Massana. El traçat és d’uns dos quilòmetres de longitud.

El 2025 l’executiu preveu licitar el proper tram, que arriba fins a la zona de l’hostal Palanques. D’una longitud de 500 metres i equipat amb diversos viaductes, farà possible accedir al centre de la Massana mitjançant diversos ramals que connectaran amb l’avinguda Sant Antoni. Al punt on acabi, hi haurà un ramal d’uns 390 metres que connectarà amb la CG-3 al seu pas pel telecabina, i un altre, de 450 metres, que anirà cap a Ordino, embellit amb un passeig a la vora de la carretera i un mirador volat sobre el riu. Aquests dos últims ramals permetran circular directament cap a la zona d’Arinsal i Ordino i es preveu que es licitin durant el 2026.

Un altre dels punts aprovats en el consell de comú d’ahir va ser l’adjudicació de l’ampliació de l’edifici de la Serradora. L’objectiu dels treballs és disposar de més espai d’emmagatzematge per als serveis de la corporació. D’aquesta manera, s’hi podrà guardar el material que fins ara s’allotjava als edificis del complex Ribasol, que el comú va vendre al Govern perquè hi construeixi pisos socials i habitatge de lloguer a preu assequible.

NOU DIPÒSIT A PAL PER A EMERGÈNCIES

En la mateixa sessió de consell de comú van aprovar-se dues adjudicacions, amb caràcter d’emergència, per reforçar la xarxa de subministrament d’aigua potable i evitar riscos en cas d’un nou episodi de sequera: d’una banda, la construcció d’un nou dipòsit, a Pal, que s’abastirà d’una captació ja existent, però en desús, coneguda amb el nom de la Gabatxa, per un import de 179.311 euros. D’altra banda, la connexió entre les xarxes de Pal i Arinsal, projecte que permetrà fer un transvasament d’aigua directe en cas de necessitat, projecte que s’enfilarà a 650.572 euros.

tracking