L'autobús tindrà línia regular a Engolasters a partir del 5 de juny

El transport comunal a la demanda tindrà parades fixes al centre de la parròquia per millorar el trànsit i la seguretat dels usuaris

Rosa Gili i Cèlia Vendrell, ahir en roda de premsa.COMÚ D'ESCALDES-ENGORDANY

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

Escaldes-Engordany disposarà a partir del dilluns 5 de juny d’una línia d’autobús regular a Engolasters. Amb inici i final a la parada de Caldea, la línia verda passarà, a l’anada, pel Prat Gran, l’església de Sant Pere Màrtir, l’avinguda del pont de la Tosca, la carretera de l’Obac, la carretera d’Engolasters, la urbanització de la Plana, el berenador de la font de la Closa i el camp del Serrat. L’autobús tornarà al punt de sortida per la Plana, la carretera de l’Obac, el carrer de la Unió, l’avinguda de les Nacions, el carrer dels Paraires, el carrer Esteve Albert, l’avinguda del Pessebre i l’avinguda Fiter i Rossell.

La línia, que s’identificarà amb el color verd i la lletra e majúscula, oferirà el primer servei en els dies laborables a les set del matí i, l’últim, a un quart de deu de la nit. L’horari dels caps de setmana i festius serà de nou del matí a deu de la nit. La consellera de Medi Ambient, Mobilitat i Urbanisme, Cèlia Vendrell, va recordar ahir a la roda de premsa de presentació de les novetats del sector que el comú recomana als ciutadans utilitzar la línia per arribar a les zones més allunyades del centre i va aconsellar de fer els desplaçaments més curts pel centre de la parròquia a peu, “sempre que es pugui”. El transport comunal continuarà sent gratuït.

L’altre dels canvis que la corporació ha fet en el servei és la creació de parades a les zones cèntriques. A partir del 5 de juny els ciutadans que requereixin l’autobús a la demanda s’hauran de desplaçar fins a les parades senyalitzades. La cònsol major, Rosa Gili, va explicar que aquests ajustaments “tenen l’objectiu de fer més fluid i ordenat el trànsit al centre” i millorar la seguretat dels usuaris. Així, quan l’usuari faci la sol·licitud del servei a través de l’app Ride Pingo, automàticament rebrà la indicació de la parada més propera on passarà a recollir-lo el vehicle. Les parades tindran una senyalització específica que les diferenciarà.

Fins ara el vehicle recollia l’usuari a la ubicació indicada per la geolocalització del telèfon intel·ligent o pel mateix usuari quan contractava el servei mitjançant una trucada al número del servei (775577). A la resta de zones de la parròquia –les urbanitzacions de Can Diumenge, Sant Jaume i els Vilars–, el funcionament del servei serà el mateix que s’ha aplicat fins ara: el vehicle recollirà l’usuari a l’adreça que hagi indicat per trucada o per geolocalització.

EL SERVEI REP 300 SOL·LICITUDS DIÀRIES

El servei de transport a la demanda rep una mitjana de 300 sol·licituds diàries, va informar Vendrell. La corporació, de fet, ha introduït els canvis en el funcionament del servei després d’haver observat una crescuda “considerable” del nombre d’usuaris, segons va remarcar Gili, així com per adaptar-lo a les seves necessitats. L’autobús a la demanda va posar-se en marxa, en format de prova pilot, l’estiu del 2021 i, des d’aleshores, la corporació ha fet estudis exhaustius tant de l’ús que se’n fa com del funcionament, amb enquestes als usuaris. EI resultat ha conduït a fer algunes modificacions amb l’objectiu de millorar el servei i cobrir les necessitats de la parròquia.

tracking