Esports

Sant Julià subvenciona una expedició andorrana al Kanchenjunga

La parròquia ha facilitat 1.500 euros als muntanyistes

Presentació de l'espedició andorrana al Kanchenjunga

Presentació de l'espedició andorrana al KanchenjungaComú Sant Julià de Lòria

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El comú de Sant Julià de Lòria i com a Vila Europea de l'Esport 2023, vol subvencionar amb 1.500 euros els muntanyistes Domi Trastoy i Gonzalo Fernándes que provaran fer l'ascensió sense oxigen al Kanchenjunga. Es tracta de la tercera muntanya més alta del món després de l'Everest i el K2 i serien els primers andorrans a aconseguir aquesta gran fita esportiva, que només aconsegueixen un 2% dels que fan l'ascens sense oxigen.

L'expedició partirà d'Andorra el pròxim 10 d'abril amb el repte d'ascendir el Kanchenjunga, amb una altitud de 8.586 metres sobre el nivell del mar i la muntanya més alta de l'Índia i la 2a del Nepal, els alpinistes preveuen fer el cim entre el 10 i el 15 de maig.

Tanmateix, la marca turística de SJL estarà en tots els elements de publicitat i promoció de l'esdeveniment, es lluirà la bandera de Sant Julià de Lòria, Vila Europea de l'esport en la conquesta del cim.

tracking