El comú no descarta instal·lar la passarel·la elevada al Tarter

El concurs per subministrar la infraestructura es declara desert perquè cap de les ofertes presentades s’ajusta a les necessitats de la corporació

Vista del Tarter.Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

El comú de Canillo va confirmar ahir al Diari que no ha descartat instal·lar una passarel·la elevada per a vianants al Tarter que permeti reduir les cues durant la temporada d’hivern. Tot i que ahir va publicar-se al BOPA l’edicte que declara desert el concurs per al subministrament i col·locació del pas elevat, la corporació estudiarà totes les fórmules legals possibles per trobar una solució que permeti instal·lar la infraestructura i, per consegüent, disminuir la intensitat de les congestions de trànsit a la parròquia, especialment intenses en els mesos de temporada alta, és a dir, quan obren les pistes d’esquí i al juliol i l’agost.

Segons van detallar fonts del comú, el concurs s’ha declarat desert perquè cap de les dues propostes presentades s’ajustava als criteris proposats pel comú en el plec de bases. L’objectiu inicial de la corporació era col·locar la passarel·la abans o després de l’encreuament de la carretera general 2 –el vial que uneix la parròquia d’Escaldes-Engordany amb la frontera francesa– amb l’entrada a la urbanització de la Pleta del Tarter.

El comú disposa d’una partida per un import d’uns 45.000 euros per al projecte. La passarel·la, en qualsevol cas, no s’instal·larà amb caràcter permanent. Abans de fer-ho, han reiterat els cònsols en diverses ocasions, es vol comprovar sobre el terreny quin efecte té sobre el trànsit. La previsió inicial de la corporació era arrendar el pas elevat per un període d’entre quatre i cinc anys a partir de la primera setmana de desembre, coincidint amb l’obertura de les estacions i l’arribada de més turistes a la parròquia.

Fracàs anterior

La proposta d’instal·lar una passarel·la elevada per a vianants al Tarter que permeti les retencions de trànsit a la CG-2 va començar a plantejar-se-la el comú arran del fracàs d’altres intents previs per disminuir les congestions al vial. El 19 d’agost, en plena temporada d’estiu, la corporació i el departament de Mobilitat del Govern van iniciar una prova pilot per fer més fluïda la circulació al centre del poble de Canillo, però l’intent no va reeixir. En aquell cas el dispositiu va desviar el trànsit en direcció nord a l’altura de la rotonda de Montaup cap a l’accés del Prat del Riu, passant per davant de l’edifici administratiu del comú i desembocant a la rotonda dels Refugis. Els dos carrils del tram del centre de la vila van destinar-se a la circulació de vehicles en sentit sud.

Altres solucions que el comú s’ha plantejat són eliminar passos de vianants al tram de la CG-2 que travessa Canillo, fer més amples les places de zona blava que hi ha al centre del poble perquè els cotxes no entorpeixin la circulació i estudiar si és possible construir passos subterranis.

CONCURS PER REFORMAR EL PALAU

El comú va fer pública ahir al BOPA la convocatòria d’un concurs per portar a terme la reforma integral de la pista de patinatge del Palau de Gel. Va publicar-se el plec de bases per la reforma integral de la pista de patinatge, així com pel subministrament i muntatge de la instal·lació elèctrica per a la pista, per la implementació d’una instal·lació solar fotovoltaica al Palau de Gel i per la reforma integral de la coberta de l’edifici. Aquestes obres formen part dels treballs per millorar l’eficiència energètica de l’edifici. Els interessats podran presentar les seves ofertes al comú fins al 29 de desembre. L’obertura de plecs es farà el 2 de gener.

tracking