REPORTATGE
Creadors de solidaritat
El partit solidari de youtubers a l’Aldosa de La Massana va estar marcat pel bon ambient però amb la sensació que el pont va rebaixar el nombre de seguidors a les grades.

Els catorze creadors de continguts que van participar en el partit.
Ambient festiu i distès el que es va viure ahir a l’Aldosa de la Massana durant el partit de futbol solidari organitzat per diversos creadors de continguts residents al Principat. Potser les grades no van estar plenes del tot, tampoc l’àrbitre va arribar a l’hora (ho va fer després del descans) i potser l’espectacle futbolístic tampoc va ser per a recordar, però l’esdeveniment va estar marcat pel seu caire solidari.
El partit de futbol sala dels 14 youtubers va servir per a realitzar una donació al departament de Benestar Social i Gent Gran del comú de la Massana, que serviran per a la compra de deu perruques de cabell natural i deu tractaments per tatuar les celles per persones en procés de recuperació d’un càncer amb pocs recursos. Unes perruques i uns tractaments que estan valorats en 17.000 euros, segons va fer saber l’organització. De fet, el cost de les deu perruques, les quals es triga més de dos mesos en confeccionar, arriba als 14.000 euros, mentre que els tractaments de microblading donats tenen un cost de 3.000 euros. “Crec que el pont ha marcat una mica l’assistència del públic, però considero que actes com aquests s’haurien de repetir perquè avui hem demostrat que funcionen”, assegurava la cònsol major de La Massana, Olga Molné. “Molta gent ha comprat l’entrada i avui no ha vingut pel pont, però, al cap i a la fi, la compra forma part de l’acte benèfic”, va remarcar Molné, que es va acabar decantant per l’equip vermell, el del famós streamer Corbacho, conjunt que va acabar perdent per un ajustat 9-7.
L’organització va xifrar en més de 300 les entrades venudes, tot i que al pavelló de l’Àgora Andorra International School hi havia prop de 150 persones, majoritàriament canalla seguidora dels youtubers. “Amb actes com aquest, aquests nois estan retornant a la societat el que aquesta els ha donat”, sentenciava Molné. Precisament, el creador de contingut que porta per nom Corbacho, un dels principals organitzadors d’aquest acte, va assegurar després del partit que “estem molt contents per com ha anat tot, no esperàvem tanta gent en un dia com avui, tenint en compte el pont i la quantitat d’actes que hi havia programats”. De fet, el jove streamer, que acumula més de 425.000 seguidors al seu canal de Youtube, es va mostrar obert a repetir actes solidaris similars. “El pròxim que sigui de pàdel”, li cridava un dels seus companys de professió. “Crec que hem de realitzar més actes com aquests, cal seguir ajudant a la gent; nosaltres ho passem bé, tot i la intensitat que heu vist a la pista, així que tots hi sortim guanyant”, va afirmar Corbacho, populartment conegut pel seu Porsche daurat, i que va estar una llarga estona –més de deu minuts– fotografiant-se a la graderia del pavelló amb tots i cadascun dels nens i nenes que ho demanessin. “Millor girar el mòbil”, li va dir a un jove amb qui s’estava fotografiant, demostrant la mateixa habilitat amb la tecnologia que amb els peus a la pista.