Pla de reactivació a llarg termini a Sant Julià

El comú presenta l’estratègia per desenvolupar la parròquia en els propers cinc anys

L'urbanista Carlos Moreno, ahir en la presentació del pla.

L'urbanista Carlos Moreno, ahir en la presentació del pla.Fernando Galindo

Víctor González
Publicat per

Creat:

Actualitzat:

L’auditori Rocafort del Centre Cultural i de Congressos Lauredià va acollir ahir al vespre la presentació del pla de reactivació econòmica de la parròquia 2021-2026. Segons va remarcar el cònsol major, Josep Majoral, al començament de l’acte, el document té la vocació de servir “d’estratègia” de desenvolupament a llarg termini per als propers equips comunals.

El pla gira al voltant d’una idea central, que han ajudat a definir tant l’empresa encarregada de redactar-lo, R Consultors, com els polítics implicats en la gestió comunal, el teixit empresarial i comercial i els mateixos ciutadans de la parròquia: apostar per un model de desenvolupament sostenible que, alhora, permeti conservar els trets d’identitat i les tradicions locals. “Els lauredians volen una parròquia amb una qualitat de vida molt alta i que sigui inclusiva per a les persones de totes les edats i condicions, però no estan disposats a perdre la cultura que defineix el poble a canvi de més creixement econòmic”, va apuntar Montserrat Ronchera, sòcia de R Consultors.

El pla s’ha concretat en 125 accions, d’entre les quals destaca ampliar les zones per a vianants, millorar les infraestructures viàries, senyalitzar bé la parròquia a la carretera general, consolidar la parròquia com a centre universitari i de coneixement, atraure, mitjançant incentius, nous negocis, i convertir el centre històric de Sant Julià és un pol cultural. En declaracions als mitjans, Majoral va afirmar que el document toca de peus a terra: “És un pla factible perquè no requereix fer grans inversions. És perfectament assumible.”

L’informe es va encarregar a final del 2020 i es va portar a terme durant la primera meitat de l’any passat. “Caldrà tenir-lo en compte en els successius pressupostos”, va assenyalar el cònsol major.

L’acte va tancar-lo el professor Carlos Moreno, expert en transformacions urbanes i assessor de l’actual alcaldessa de París, Anne Hidalgo.

Pel que fa a la connexió entre la seva conferència i el pla presentat, Moreno va comentar que “avui dia l’economia no és la mateixa que la de mitjan segle passat, basada en una forta afluència de turistes”. Segons l’expert colombià establert a França, “gràcies al món digital tenim altres formes d’accedir a les economies”, i va posar el teletreball, la creació de nous pilars d’economia de serveis i l’oferta de natura com a noves formes de creació de riquesa i desenvolupament econòmic.

ALGUNES ACCIONS

-Mobilitat

Fer una parròquia més amable per a les persones amb mobilitat reduïda, senyalitzar bé Sant Julià a la CG-1 i crear noves zones per a vianants.

-Educació

Consolidar Sant Julià de Lòria com un centre universitari i de coneixement.

-Comerç

Recuperar l’associació de comerciants i atraure nous negocis mitjançant incentius econòmics.

-Marca de parròquia

Mantenir i consolidar una imatge de parròquia i promoure els serveis del comú sota una mateixa marca.

-Tradició

Aprofitar millor els equipaments culturals i potenciar el centre històric com a focus d’atracció cultural.

-Pressupostos

Dotar tots els punts de l’estratègia de pressupost i crear els incentius econòmics i socials necessaris per poder posar en marxa les polítiques.

-Participació

Cobrir les mancances en polítiques socials, promoure la inclusió i la participació dels ciutadans en la política comunal i fer més propers els serveis del comú als ciutadans.

tracking