Ríos vol una “estratègia” per reactivar l'economia de la vila

El conseller demana que s’escolti els empresaris per buscar solucions

Vista de la vila d'Encamp.Comú d'Encamp

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

El conseller del grup de la minoria David Ríos critica la “manca d’estratègia” de l’equip comunal actual a l’hora de promoure els principals atractius de la parròquia i demana a la cònsol major, Laura Mas, que “tingui en compte la veu dels empresaris” per buscar receptes per a la reactivació de la vila. “La majoria fa accions per reactivar l’economia, però veiem que no tenen cap fil conductor. Com que no es té clar què es vol per a Encamp, el que s’impulsen són un conjunt de projectes fallits que no porten cap a res perquè no hi ha una idea clara de com s’ha de desenvolupar econòmicament la parròquia”, va declarar recentment el representant socialdemòcrata al Diari.

Ríos va alertar que, sense un full de ruta per al desenvolupament de la parròquia, Encamp perd oportunitats. “Al mandat anterior el comú va encarregar un estudi força costós que recomana una setantena d’accions per reactivar l’economia. La majoria l’ha desat en un calaix i fa accions inconnexes sense cap mena de pla ni estratègia al darrere”, ca criticar.

Segons el conseller, el primer que cal fer per capgirar aquesta situació és parlar amb els empresaris “per conèixer les seves necessitats i tenir més pistes de quines receptes funcionen i quines no”. Ríos va lamentar que la majoria “moltes vegades tira pel dret” i fa “el primer que li passa pel cap”, i va assenyalar que “per atraure nous negocis i inversors has de donar-los la confiança que la parròquia té futur”.

EL FUNICAMP, UN ACTIU QUE CAL PROMOCIONAR

El conseller socialdemòcrata alerta que el Funicamp acumula dèficits milionaris “des de fa molts anys” i demana a la majoria actual que es faci “una reflexió” per trobar propostes per “revalorar i potenciar” el telecabina que conecta la vila amb les pistes d’esquí de Grandvalira. “El Funicamp té un milió de pèrdues cada any des de fa molt de temps. Quan es va construir ja es preveia que s’hi perdrien diners, però es pensava que això qedaria compensat per l’activitat econòmica indirecta que generaria. Aquest objectiu no s’ha aconseguit”, lamenta Ríos. El representant de la minoria sosté que calen “més esforços” de promoció per consolidar el Funicamp com a peu de pista. De moment, lamenta, el telecabina “no ha repercutit sobre el poble ni ha incentivat que es construeixin més hotels i restaurants”.

tracking