mobilitat

La prova pilot de trànsit a Escaldes podria allargar-se fins a final d'any

El comú ha impulsat el canvi de circulació a l’avinguda de les Escoles per evitar accidents a la cruïlla amb el carrer Santa Anna

La prova pilot de trànsit a Escaldes podria allargar-se fins a final d'anyFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La prova pilot de circulació a Escaldes entre l’avinguda de les Escoles i el carrer Santa Anna podria allargar-se fins a final d’any, tot i que no hi ha una data concreta de finalització. La voluntat de la corporació és observar i analitzar l’impacte de la modificació del trànsit a la zona en diverses circumstàncies, com són l’estiu, quan hi ha poca mobilitat, la tornada a l’escola, i amb l’arribada de visitants i turistes a l’hivern per la temporada d’esquí. Ho va informar al Diari el director del departament de Circulació comunal, Carles Bozzo, que va manifestar que “la cruïlla és un dels punts més conflictius de la parròquia i la voluntat és reduir la perillositat del tram que no té visibilitat”, concretament la unió del carrer Santa Anna amb l’avinguda de les Escoles.

Els canvis són efectius des de dimarts passat i afecten els vehicles que circulin per la via en direcció l’avinguda Carlemany i la parròquia d’Encamp, que han de desviar-se obligatòriament a la plaça de les Pubilles per baixar fins a la rotonda del carrer Prat Gran amb el carrer del Parnal, des d’on ja sí que podran incorporar-se a l’avinguda Carlemany en direcció Encamp. Fins ara els conductors que volien continuar en direcció l’avinguda Carlemany tenien un senyal de cediu el pas que donava prioritat als vehicles que baixaven pel carrer Santa Anna i que volien seguir recte, cap al carrer del Prat Gran. Al seu torn, des del carrer Santa Anna també es pot girar cap a l’avinguda de les Escoles i en aquest cas els cotxes tenen un cediu el pas. Finalment, també es poden incorporar a l’avinguda de les Escoles des d’aquesta mateixa cruïlla els vehicles que pugen des del carrer del Prat Gran, que tenen un stop. Per garantir que se segueix el circuit correcte s’han col·locat tanques senyalitzades a l’avinguda per barrar el pas i conduir els vehicles fins a la plaça de les Pubilles, on han d’utilitzar la rotonda per tornar a pujar.

En aquesta línia, Bozzo va manifestar que el servei de circulació escaldenc ha hagut d’intervenir en un total de setze sinistres viaris de poca rellevància des de fa dos anys i mig. Concretament, els agents van intercedir en sis accidents de trànsit sense ferits el 2019, sis topades més el 2020 i quatre des de principi d’any. “Tot i que són successos de poca rellevància, la xifra d’atestats ens preocupa i no voldríem trobar-nos en la situació que s’esdevingués una desgràcia quan podem actuar per prevenir-ho i adreçar els vehicles a la rotonda on ja disposen de molta més visibilitat”, va dir. I va apuntar que els serveis comunals no comptabilitzin els sinistres en què hi intervé la policia perquè alguna persona ha resultat ferida.

Més càrrega a la rotonda

Un dels factors a tenir en compte a la prova pilot de circulació és la càrrega que pot assumir la rotonda de la plaça de les Pubilles, que des de dimarts passat té tres entrades, una més que fins ara. El director de Circulació va apuntar que la mida reduïda del punt de gir podria provocar una sobrecàrrega a l’indret, motiu pel qual “des del comú no tanquem la porta a dur a terme més modificacions i reorganitzar la circulació d’una altra manera a la zona per acabar de pacificar-la”, però “encara és molt aviat per deduir si el canvi generarà retencions o dificultarà la mobilitat”.

tracking