Govern col·locarà un nou radar davant l'Estadi Comunal per la sinistralitat

El Govern hi instal·larà un cinemòmetre fix a final de mes i sancionarà els conductors que superin els 60 per hora en ambdós sentits

Es col·locarà un nou radar davant l'Estadi Comunal per la sinistralitatARXIU

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

Reduir la velocitat dels vehicles i combatre la sinistralitat en un punt central del trànsit d’Andorra la Vella. Amb aquest objectiu, el Govern ha decidit instal·lar un nou radar fix a la CG-1 a l’altura de l’Estadi Comunal Joan Samar­ra. Segons han informat des de l’executiu, l’aparell hauria d’estar en funcionament a final d’aquest mes i servirà per sancionar els conductors que superin els 60 quilòmetres per hora en ambdós sentits de la marxa. Des de Mobilitat, però, s’ha volgut deixar clar que aquest radar, “igual que la resta de cinemòmetres distribuïts arreu del país”, tindrà una “caracterització molt cridanera perquè l’objectiu no és sancionar, sinó persuadir”.

El nou radar és fruit d’una reunió que van mantenir ahir mateix el ministre d’Ordenament Territorial, Jordi Torres, i la cònsol major de la capital, Conxita Marsol. I és que, segons van apuntar fonts de l’executiu, durant la trobada ambdós van posar sobre la taula les problemàtiques de la CG-1 a l’altura del Comunal. A tall d’exemple destaca el fet que en l’últim mes i mig s’han produït dos accidents amb un total de cinc ferits en aquest punt. L’últim, diumenge passat, es va saldar amb la detenció del pilot d’un dels tres cotxes implicats per donar una taxa d’alcoholèmia d’1,19 g/l, segons va informar la policia. En qualsevol cas, Torres i Marsol van coincidir que els darrers sinistres “han estat per culpa de l’excés de velocitat” i alhora van destacar que aquest tram “té una connotació urbana malgrat semblar una via ràpida”. En aquest sentit, la mandatària d’Andorra la Vella va reconèixer estar preocupada pels accidents en aquesta zona i es va mostrar partidària de la regulació a través d’un radar. “Si els ciutadans o visitants no són conscients de les limitacions que té conduir un vehicle ho haurem d’imposar d’una altra manera”, va explicar en unes declaracions facilitades pel comú. De fet, Conxita Marsol va posar en relleu que el cinemòmetre és una demanda “urgent” de la corporació. “No podem continuar d’aquesta manera i més a l’estiu, que hi ha molt moviment”, va argumentar.

No obstant això, la cònsol major va apuntar que la construcció del pas elevat justament a l’altura de l’Estadi Comunal dona seguretat als vianants perquè no han de travessar la car­retera. “No hem d’oblidar que sempre ha sigut un punt difícil i hi havia hagut alguns atropellaments en el seu moment”, va justificar.

L’efecte advers del pas elevat

Amb tot, Marsol va admetre que el pas elevat, inaugurat l’octubre de l’any passat, ha tingut un efecte advers sobre la circulació. La cònsol va adduir que, amb l’eliminació del semàfor que hi havia per a vianants, els vehicles “van a una velocitat per sobre de la permesa amb diferència”.

“No és un lloc per anar a 120 quilòmetres per hora. No deixa de ser una zona pràcticament urbana”, va considerar, i va subratllar que la CG-1 “no és una autovia”. “Demanem sobretot que la gent es conscienciï que és important mantenir unes velocitats lògiques”, va dir, i va afegir que “tampoc demanem que vagin 30 pre hora, però sí a 60”.

tracking