Balanç d'esquí

Grandvalira ven un 1% menys de forfets i facturà un 1% més

Al mateix temps, el domini esquiable més gran dels Pirineus ha crescut la seva facturació al voltant d’un 1%

Grandvalira ven un 1% menys de forfets i facturà un 1% mésARXIU

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Grandvalira va tancar la temporada 2018-19 el passat cap de setmana i ara és l’hora de fer balanç. En aquest sentit, enguany s’ha venut un 1% menys de forfets que el curs passat. Si ho traduïm en xifres, això vol dir que Grandvalira ha aconseguit guanyar uns 1.800.000 euros només en qüestió de forfets. Mentre que, si parlem de la facturació del total del domini esquiable, aquesta ha tornat a ser de rècord, ja que han superat per poc les xifres de l’any passat. Segons va assegurar el Director General de Grandvalira, Alfonso Torreño, ahir al Diari, “el creixement ha estat al voltant d’un 1%”, tot i que encara no va voler donar xifres exactes perquè encara s’ha de reunir internament amb la resta de directius.

Torreño, a més, va parlar sobre com els ha afectat la manca de precipitacions aquest hivern. Sobre aquest tema, assegurava que “climatològicament parlant, ha estat una temporada molt irregular. Així i tot, hem pogut obrir cada dia tot i que enguany ha caigut la meitat de neu que la temporada passada. Amb prou feines ha caigut tres nevades importants al llarg de l’hivern”. I és que, segons va informar Grandvalira aquesta setmana, ha mantingut obert el domini esquiable tots els dies previstos en el calendari de la temporada 2018-19 (un total de 143 de 143 dies d’obertura). I parlaven, en un comunicat de premsa, d'una campanya d’hivern “marcada per la irregularitat de les precipitacions en la que ha nevat poc més de la meitat que la temporada anterior (4,65 metres per 8,36 metres)”.

Alfonso Torreño també va indicar que estaven “bastant contents” perquè s’han recuperat d’un mal gener en què es van reduir el nombre de clients, però s’han “recuperat gràcies a l’esforç fet per l’equip de terreny i el de comunicació, especialment des de les diferents xarxes socials”. El Director General de Grandvalira també va expressar la seva preocupació per la pèrdua del mercat rus. En aquest sentit, va manifestar que “hem punxat bastant. Ens suposava un 7% del total de públic que venia altres anys”.

Torreño va defensar també el forfet conjunt amb l’estació d’Ordino-Arcalís, assegurant que ha anat “bé. Estem fent encara una anàlisi al respecte però és una idea que s'ha d'anar consolidant. És complicat perquè la gent només anava a Grandvalira o Ordino Arcalís, per separat, però ha tingut una bona acollida. Som conscients, però, que cal continuar treballant”. Torreño també afirma que “l'objectiu per any que ve, és anar creixent, no tant en clients, sinó consolidant projectes i el nivell de fidelització dels nostres clients”. El màxim directiu de Grandvalira va assegurar que el Consell d’Administració ha tornat a la normalitat després de dos anys “tempestuosos” i que se centraran a “vendre millor la idea de forfet conjunt amb Ordino-Arcalís”.

tracking