mobilitat

Una empresa aliena gestionarà la plataforma

La societat, que haurà de ser autoritzada pel Govern, sí que dependrà de l’elèctrica

Treballadors i jubilats, grans usuaris del bus

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

FEDA ha incorporat un nou apartat a un dels articles del contracte administratiu de serveis per a la implantació i manteniment de la plataforma intermodal de mobilitat, que ha de gestionar les línies d’autobusos i el transport públic integrat, així com els aparcaments comunals i els privats que s’hi vulguin afegir. L’apartat vol deixar “clarament establert” que el destinatari final de les prestacions objecte del contracte no és l’entitat pública FEDA directament, sinó una societat mercantil dependent de l’elèctrica.

Amb aquest nou apartat es vol respondre a les crítiques de la Cooperativa Interurbana, que ha interposat un recurs administratiu contra FEDA per haver tret el concurs del contracte de la plataforma intermodal de mobilitat, ja que entenen que no és competència seva organitzar les línies internes de bus, sinó que és de l’executiu i ell no pot delegar-ho.

En el nou apartat s’especifica que FEDA queda facultada a cedir tots els drets i les obligacions que per a ella deriven a una societat mercantil dependent, la denominació i la constitució de la qual han de ser autoritzades pel Govern que se subrogarà en el lloc de l’elèctrica.

El director general de FEDA, Albert Moles, va explicar que l’apartat s’ha afegit per deixar “prou clara” la voluntat de fer aquest projecte “des d’una empresa filial”. Moles va insistir que “hem vist que tot això no quedava prou clar i hem volgut fer un aclariment perquè al final, a l’hora de signar un contracte amb algú, ha de quedar clar quines són les clàusules”.

Respecte al recurs presentat per la Cooperativa Interurbana, el director general de FEDA va indicar que “segueix el seu curs i ho estem treballant i gestionant”. Segons Moles, el Govern ha dit clarament que no és cap problema per a l’elèctrica la implantació d’una eina informàtica. “Aquesta eina fa falta per a la mobilitat elèctrica i per a altres temes i es pot compartir amb altres serveis. Això és el que volem fer des de la filial”, va manifestar, tot recordant que des del 2016 la llei preveu que FEDA pot desenvolupar activitats a través d’altres societats.

La plataforma ha de ser un sistema integrat amb informació, reserva i pagament que inclourà tant els serveis de transport individual com el transport públic sota una experiència d’usuari consistent i homogènia. Aquest sistema comptarà amb la integració inicial de les concessions d’autobusos, de la concessió de les bicicletes elèctriques, dels punts de càrrega de vehicle elèctric i dels pàrquings sota gestió comunal i els privats que operin amb els seus propis sistemes sempre que estiguin d’acord a sumar-s’hi.

MARSOL REÍTERA QUE ELS AUTOBUSOS SEGUIRAN PASSANT PER PRAT DE LA CREU

La cònsol major de la capital, Conxita Marsol, es va reunir ahir amb el gerent de la Hispanoandorrana, Jordi Troguet, per conèixer la realitat sobre el transport públic de viatgers. Aquesta trobada la va mantenir la setmana passada amb Gabriel Dallerès, el president de la Cooperativa Interurbana, l’altra companyia que cobreix les línies regulars d’autobusos. A tots dos els ha traslladat que els busos interurbans mantindran el recorregut actual fins que no es conegui l’estudi de mobilitat de la vall central. La decisió és mantenir els recorreguts que es van traslladar per a la millora de l’avinguda Meritxell i que passen per Prat de la Creu.

Una empresa aliena gestionarà la plataforma

tracking