L'oposició està preocupada pel nombre d'urbans que estan de baixa

Carmona, del PS+I, afirma que “cada lloc de treball té unes funcions” però diu que els interessa conèixer la gestió dels canvis

L'oposició està preocupada pel nombre d'urbans que estan de baixaXavier Pujol

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La minoria d’Andorra la Vella constata “preocupació” pel fet que hi ha un 30% del personal del servei de circulació de la capital que es troba de baixa. “Que un terç de la plantilla estigui de baixa és un indicador que hi ha alguna cosa més al darrere, encara que sigui hivern, es tracti d’una feina en què estàs exposat al carrer i puguin sorgir malalties”, opina la consellera del Partit Socialdemòcrata+Independents (PS+I) Dolors Carmona. A més, assegura que la situació els genera inquietud. “Sí, és clar que ens preocupa”, comenta. Paral·lelament, el conseller de Coalició d’Independents+Liberals (Cd’I+Liberals) Víctor Pintos admet “conèixer la situació que hi ha d’enrariment” al servei de circulació, si bé diu que “no tenim constància de què ha passat”.

Etiquetes:

Dolors Carmona és sobretot prudent en manifestar que “dels motius en puc fer la mateixa interpretació que un altre”. Malgrat tot, la consellera socialdemòcrata considera que “cada lloc de treball té les seves funcions i així està estipulat en un reglament”. El comú va reestructurar el servei de circulació a principi d’any amb l’objectiu de fer-lo més eficient i incrementar el nombre d’agents al carrer, sobretot en èpoques de màxima afluència turística. Fonts consultades indiquen, en aquest sentit, que hi hauria malestar entre els urbans de la capital per la reticència d’alguns a treballar a les cruïlles i també per la manca de personal i les constants baixes.

“Manca” de personal

L’atenció al públic del servei de circulació d’Andorra la Vella, que fins al 31 de desembre passat estava situada a la plaça Lídia Armengol, va desaparèixer amb l’entrada de l’any i se’n va reubicar el personal, mentre que el pagament de multes i els tràmits ara es fa ara a la planta baixa del comú. Dolors Carmona afirma que des del PS+I volen esperar “a veure com s’han gestionat aquests canvis entre el personal de circulació”. Alhora, Víctor Pintos assevera que “aquest és un tema de la comissió de circulació i serveis públics i allà no se n’ha parlat”. D’aquesta manera, la minoria té previst reunir-se demà amb la cònsol major per conèixer l’abast de la problemàtica, avança la consellera del PS+I a la minoria, que insisteix “que és un terç de la plantilla [la que està de baixa] i això repercuteix en la salut de la resta d’efectius”.

La consellera del PS+I també diu que aquest “és un tema de recursos humans, que porta directament la cònsol major”. La principal preocupació és que “anem mancats de personal”, segons Carmona. “Andorra la Vella és una parròquia que té, en molts moments, una elevada afluència de trànsit i hi pot haver problemes de circulació”, comenta la consellera de l’oposició. “S’ha de veure què s’hi ha estat fent”, conclou.

“Més eficaços” a la via pública

Segons van afirmar al gener fonts properes, el 30% de la plantilla d’agents de circulació de la capital està de baixa, un 30% més són càrrecs de comandament i el 40% són els que han de fer tota la feina diària. Fa pocs anys, la plantilla d’urbans de la capital estava formada per 90 persones i ara amb les baixes es queden en unes 60 i escaig, segons les fonts.

Les últimes setmanes la cònsol major, Conxita Marsol, ha reiterat que els agents han d’estar a les cruïlles, ja que segons el seu parer són “molt més eficaços que els semàfors” per coordinar el trànsit, i ha negat que existeixi malestar, però ha puntualitzat que “hi ha gent que li costa acceptar els canvis”. La majoria de Demòcrates per Andorra defensa que la presència d’agents al car­rer millora molt la circulació perquè evita les congestions. En els encreuaments perillosos, com ara el de la baixada del Molí, els treballadors disposen de relleus cada dues o tres hores.

El comú de la capital s’ha compromès a contractar dues persones noves aquest any amb l’objectiu que s’incorporin al servei de circulació, ja que per la complexitat del trànsit a la parròquia es fan torns de matí, tarda i nit.

tracking