El comú aspira a reduir el trànsit amb el nou vial del Fener a l'Obac

La corporació vol descongestionar l’entrada i sortida de vehicles a través del carrer de la Unió amb la construcció d’una via de 100 metres fins a la carretera general

El comú aspira a reduir el trànsit amb el nou vial del Fener a l'ObacANA

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El comú d’Escaldes aspira a descongestionar l’accés a la parròquia i reduir el trànsit que entra i surt per la rotonda del Quilòmetre zero amb l’obra d’allargament del carrer Sant Antoni que projecta fer aquest any. Segons va indicar ahir el cònsol menor, Marc Calvet, l’objectiu de fer arribar la via fins a la carretera de l’Obac és “descongestionar la sortida pel Quilòmetre zero” des del carrer de la Unió, amb l’habilitació de la que serà una nova entrada i sortida a la parròquia. En declaracions als periodistes, Calvet va assenyalar que “el carrer de la Unió és el vial més transitat del país” i, per tant, “provar de descongestionar sempre és bo”.

Etiquetes:

El comú ha convocat un concurs públic per adjudicar la construcció del tram del carrer Sant Antoni que anirà de l’avinguda del Fener fins a la carretera de l’Obac –les ofertes es poden presentar fins al 9 de juny– i que serà de doble sentit, de manera que es podrà entrar i sortir per la carretera general dos. Una part de 96 metres de llargada que la corporació vol que estigui feta abans d’acabar l’any. Segons va detallar Calvet, la intenció és iniciar els treballs al setembre i que durin uns tres mesos.

220.000 euros pressupostats

Tot i que el mandatari va declinar revelar quin serà el cost de l’obra, el pressupost de la corporació preveu una partida de 220.000 euros per destinar a la prolongació del carrer Sant Antoni, una xifra que augmentarà malgrat que la corporació encara no ha concretat fins a quant.

Calvet va explicar ahir que es tracta d’un pla especial que es va aprovar fa dos anys i que la construcció del vial s’ha possibilitat a través de la cessió anticipada dels terrenys per part dels propietaris privats, que sufragaran el cost del projecte a través del que hagin de pagar segons la seva propietat. “Pagaran el percentatge que els pertoca segons la seva unitat”, va exposar Calvet.

El cònsol va defensar que era una qüestió d’“interès públic” aconseguir “un accés més a Escaldes”. Una entrada i sortida que s’afegeixen a la que hi ha des de la rotonda del Quilòmetre zero i que correspon a una de les carreteres més transitades del país.

L’obra de prolongació del car­rer Sant Antoni, que el comú espera poder executar al setembre –les empreses ja poden recollir el plec de condicions per presentar-se– s’afegeix als treballs de reforma que s’estan duent a terme a l’avinguda del Fener. La previsió és que abans de l’estiu s’hagi instal·lat el mobiliari urbà i realitzat l’embelliment de les voravies, de manera que les dues obres no haurien de coincidir.

tracking