Un quinze per cent dels ingressos del comú prové dels aparcaments

La corporació va recaptar 3,2 milions d’euros en pàrquings l’any passat i només fins al setembre l’augment va ser del 20%

46190.jpg

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Fins al mes de setembre l’increment dels diners recaptats ja havia estat del 20%, és a dir d’uns 470.000 euros. La importància de la recaptació provinent dels aparcaments es plasma en el fet que aquest any passat va representar pràcticament un 15% dels ingressos totals de la corporació. Aquesta pujada dels ingressos durant el 2015 s’atribueix a l’augment de la rotació en els aparcaments gràcies a una afluència major de vehicles a Escaldes. Un fet que la consellera de Finances, Núria Gómez, qualifica de “molt bon indicador” perquè compensa els usuaris habituals que es beneficien de les tarifes més avantatjoses. A més, remarca la inversió de 600.000 euros que la corporació va fer el 2014 per renovar la maquinària de control d’accés als equipaments per tal de modernitzar el servei i unificar la gestió. En concret, es va crear una nova targeta de prepagament i es va habilitar el pagament amb targeta de crèdit a la sortida sense haver de baixar del cotxe. Una millora qualitativa tenint en compte que a Escaldes la majoria de places es troben regulades amb control d’accés. La renovació de la maquinària va permetre fer una oferta diferenciada i oferir així un millor servei als usuaris, indica la consellera. A banda, el setembre del 2014 van entrar en vigor nous preus i noves modalitats d’abonaments mensuals i es van incorporar abonaments per estades temporals de curta durada (de dos a trenta dies des dels 30 fins als 93 euros) que no existien fins aleshores i que es van crear expressament per als turistes.

3.200 targetes d’aparcamentEl 22 de setembre del 2014 es posava en circulació la targeta única d’aparcament amb avantatges per a tots els pàrquings comunals de la parròquia, l’anomenada targeta AD+. Fins al mes de desembre, el comú va repartir 3.200 targetes que amplien a una hora la gratuïtat i ofereixen un 50% de descompte sobre les tarifes vigents, de manera que si un quart d’hora val mig euro, amb la targeta costa 25 cèntims, i a la nit la tarifa és de tres euros sense i 1,5 euros amb. Gómez assegura que malgrat que s’han complert els objectius “encara hi ha recorregut” per tal de poder arribar a l’objectiu inicial de les 5.000. És per això que segons avança al llarg d’aquest any el comú impulsarà noves accions comercials. Gómez considera que “hi ha molts usuaris que podrien tenir” la targeta però “per desconeixement o per mandra” no se la fan i és per això que es tracta d’incentivar-ne la compra. Pel que fa als usuaris de la targeta AD+, la majoria són veïns d’altres parròquies que treballen o compren a Escaldes. El gros d’aquests residents supera el 50%. Per altra banda, un 10% són ciutadans de fora del país.

tracking