Transport

L’adaptació als canvis a les línies d’autobusos

Creat:

Actualitzat:

Gairebé de la nit al matí, el dia de Sant Fermí, els usuaris del servei d’autobusos van (vam) trobar canvis d’itineraris i de localització de parades.

En principi, es pretenia una millora del servei i potser es demostrarà efectiva en poc temps.

Potser aviat aniran augmentant les correccions, després de la primera notable, que ha estat augmentar les aturades a peu del centre hospitalari, com havien reclamat diversos usuaris. Una altra novetat és el nou tomb que fa la línia 1, pujant fins a Caldea abans de tornar cap al centre de Meritxell.

Sembla que no caldran gaires reconsideracions més. I si la pràctica demostra la necessitat d’afegir-ne, ben segur s’aniran aplicant; serà cosa de savis, com diuen.

Res no traurà, però, que una part més o menys minoritària dels passatgers es consideri perjudicada, com acostuma a passar cada cop que una variació, de qualsevol mena, afecta un nombre important de persones.

Ho veurem, si és el cas, en els espais que els mitjans reserven a les opinions espontànies –generalment queixes– de la ciutadania sobre els més diversos aspectes de la vida quotidiana, general, de petits grups o individual.

El que de moment ha quedat suspès és el recorregut circular

Tot i que algú recordi el paviment de l’infern, les noves mesures de la Cooperativa no poden tenir intencions més bones. Quantitativament, s’han augmentat els serveis i això hauria de comportar un augment de les freqüències de pas.

Un altre dels aspectes destacables és la connexió entre les dues valls –la del nord i la d’orient– amb alguns dels nous itirneraris. Com també el restabliment d’un servei nocturn.

El que de moment ha quedat suspès és el recorregut circular per –i entre– les dues parròquies centrals. La veritat és que els afectats pel vici d’observar el que passa al voltant ja havien (havíem) constatat el nombre escàs d’ocupants dels vehicles de la línia precedent, diguem-ne de circumval·lació.

En definitiva, el temps serà qui doni o tregui la raó –com deia aquell antic profeta de la ràdio nocturna– als promotors de les idees.

La impressió subjectiva de qui escriu és que els efectes –augment o disminució de l’ús– no seran gaire substantius per a l’únic sistema de transport públic –fins ara– d’aquestes valls.

Això en espera del tramvia i l’anunciada –sine die– perllongació de les línies fins a les paròquies mitjanes i altes, amb el metro aeri. Algú havia rigut d’aquesta iniciativa quan la va tenir l’excap de Govern Marc Forné?

tracking