La tribuna

El millor servei del món

Saben vendre, però no ofereixen els serveis mínims exigibles

Creat:

Actualitzat:

Necessites qualsevol cosa per la casa, i quan comences a buscar t’arriba informació de tot arreu: ràpida i quasi inesperada.

T’expliquen, per posar dos exemples que em són pròxims, les excel·lències d’una marca d’alarma domèstica, o si vols beure aigua saludable t’informen de la instal·lació d’una marca de filtre que fa meravelles i et deixa l’aigua neta, transparent i més saludable que la de l’Himàlaia. Podria posar-ne altres exemples, però deixem-ho en aquests dos.

Tant l’alarma de Securitat Directa com el filtre Lemo són de primera qualitat i, com poden comprendre, a part del preu inicial, és necessari pagar una quota mensual per assegurar la qualitat del producte.

Demanes informació i t’atén un senyoret o una senyoreta molt simpàtiques que t’expliquen les excel·lències del producte, amb tots els detalls que vulguis i unes condicions de pagament que pràcticament no pots rebutjar.

“Quan el podrien instal·lar?”, demanes amb innocència. “Demà mateix.”

“Ostres! Que bé!, quin servei més eficient.”

Dos o tres anys després que tot funcioni correctament, uns lladres entren a casa i et roben. La càmera instal·lada per l’empresa no detecta el moviment. L’alarma falla com una escopeta de balins. Demanes explicacions a l’empresa. Surt un robot o t’envien a l’aplicació. Quan aconsegueixes parlar amb algú t’envien d’una secció a una altra i no en treus l’aigua clara. I, quan després de molt insistir, pots parlar amb l’especialista, o no especialista, t’explica que com pot imaginar no poden preveure-ho tot, i que els lladres disposen d’uns inhibidors que anul·len els mecanismes.

Al final, penses que potser podries canviar l’alarma i posar-ne una de personal; però donar-se de baixa de l’altra encara és més difícil, i a més tots els elements que has utilitzat no es poden tornar a fer servir: ni central, ni càmeres, ni detectors de moviment a les portes. És a dir, t’han venut la moto. I després no responen com esperaves. La cosa, evidentment, acaba amb un litigi entre l’asseguradora i la casa d’alarmes

Amb el filtre d’aigua, quan falla, em diuen que demà mateix vindrà algú. Ha passat una setmana, i res de res. El color d’avís passa del blau al groc i del groc al vermell; ja no es pot beure. Tornes a trucar. Demà vindran. Al final, gairebé un mes després, arriba l’operari. A mi em van avisar ahir, diu. Doncs jo fa un mes que estic sense filtre. Òbviament, l’operari no en té la culpa. Tampoc la noia que ve a revisar l’alarma. Empreses de qualitat teòricament contrastada saben vendre, però no ofereixen els serveis mínims exigibles.

Et sents estafat i no tens gaires alternatives. Pots canviar de parella de ball, però al final sempre hi surts perdent.

tracking