Creat:

Actualitzat:

Els països que disposen d’una atenció primària ben desenvolupada i estructurada han assolit millors resultats amb una despesa més controlada, aconseguint reorientar la seva atenció a formes no presencials de manera més efectiva. Per exemple, al Regne Unit s’ha potenciat de forma substancial l’atenció sanitària mitjançant videoconferències afavorint la interrelació, el contacte visual i el diagnòstic dels pacients. I això es pot fer gràcies al fet que representen el conjunt de serveis i professionals que actuen des de la proximitat per donar resposta a les necessitats de salut dels ciutadans. Els professionals d’atenció primària són, de llarg, els que coneixen les necessitats dels ciutadans i com actuar per donar la resposta satisfactòria que cal per a cada situació.

Mai abans ha estat més necessari que ara que els ciutadans tinguin un accés ràpid i continuat als professionals de salut de l’atenció primària. Mai ha estat tan valuós saber que els professionals que ens atenen, tot i les dificultats, ens coneixen i són capaços d’atendre els nostres dubtes o problemes. Mai ha estat tan important estar segurs que disposem d’un sistema de salut que no oblida ningú, i d’una forma o d’un altra, s’han cobert totes les necessitats de les persones. Mai ha estat tan important no oblidar que hi ha d’altres problemes de salut que afecten les persones i als quals hem de donar resposta. Mai ha estat tan important la coordinació entre els diferents professionals sanitaris de l’atenció primària i l’hospital i els serveis residencials. Henry Van Dyke deia: “Utilitza a la vida els talents de què disposis: el bosc seria molt silenciós si solament cantessin els ocells que millor canten.”

L’evidència ens diu que un sistema sanitari eficient passa per una atenció primària de qualitat, i nosaltres podem afirmar que disposem d’una atenció primària de qualitat centrada en la persona, i representa el veritable eix vertebrador del nostre sistema de salut.

Aquesta pandèmia ens ofereix una sèrie de reptes i oportunitats de futur en la forma d’oferir l’atenció sanitària i assegurar una assistència de qualitat introduint la telemedicina com una eina útil en la transformació del sistema de salut.

tracking