detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La part operativa interna, per al client nacional, es troba en una situació de relatiu equilibri entre els ingressos i les despeses. La segona via de negoci arriba dels ingressos que aporten els turistes que vénen al país i fan funcionar els telèfons mòbils. El famós roaming, que amb uns preus infladíssims (i els marca l’operador del telèfon i no Andorra Telecom) ha permès guanyar molts milions d’euros sense gairebé cap despesa associada, a causa que la xarxa que dóna servei al client nacional és la mateixa que abasteix el turista. El fantasma de la fi del roaming fa anys que persegueix Andorra Telecom. La Unió Europea ha manifestat reiteradament la voluntat de posar fi a la itinerància establint una espècie d’espai Schengen telefònic. Tot i que Andor­ra es troba fora de la UE, la fi d’aquesta pràctica acabarà arribant més d’hora que tard i a dia d’avui l’importantíssim benefici que aconsegueix any rere any Andorra Telecom és equivalent (més o menys) a la quantitat que es recapta pel roaming. La previsió d’un escenari futur sense els vint-i-escaig milions d’euros anuals extres va ser el detonant per a la transformació d’Andorra Telecom en societat anònima el cent per cent pública. L’operadora ha vist clar que calia ser pro actiu i buscar noves vies de negoci per compensar la reducció d’ingressos. Aquesta nova Andorra Telecom que vol entrar en el negoci privat està demostrant que és una empresa valenta que no es conforma amb l’escalfor al costat del foc que donen els ingressos d’un monopoli que li permet cobrir les seves despeses. Vol donar beneficis, crear llocs de treball i expandir-se cap a fora. És una molt bona notícia com a exemple en aquest model de diversificació econòmica somiat. El call center presentat ahir és el primer projecte per donar servei d’atenció telefònica en diferents idiomes. Comença amb prop d’una trentena de persones, però amb l’objectiu d’arribar al centenar i de convertir-se en una referència dins d’aquest sector. El següent gran pas arribarà amb el nou edifici, The Cloud, que ha de convertir-se en el símbol d’aquesta nova Andor­ra Telecom ambiciosa que vol seguir aportant beneficis a l’Estat.

tracking