detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

I el 2015 no era un any qualsevol a causa que han tingut lloc dues eleccions, generals i comunals, que han quedat molt relegades davant l’absorció de l’interès generat per tot l’afer de Banca Privada d’Andorra. És cert que des del mes de març s’han anat produint notícies constantment tant en l’àmbit judicial com en l’econòmic, i que fins i tot a dia d’avui el tema encara no s’ha tancat i continua generant informacions gairebé diàriament. L’impacte també ha estat més gran a causa que el Diari ha tingut accés a les informacions del sumari i ha posat a l’abast dels lectors les informacions sobre què ha anat descobrint la policia mentre investigava la presumpta organització interna per al blanqueig de capitals que la batlle instructora considera que hi havia dins del banc. Informativament parlant aquest afer ha ocupat, a més, bona part de les portades de l’any i fins i tot alguns dels articles d’opinió sobre el cas també es troben entre les notícies més vistes i comentades del 2015. L’anàlisi al detall de les dades també mostra com l’interès ha anat decreixent amb el pas dels mesos. La fal·lera per saber què estava passant ha fet que les 25 notícies més vistes de l’any estiguin totes situades en el primer semestre de l’any. La màxima atenció de l’afer es va mantenir fins al juny i a partir de llavors BPA ha continuat generant les notícies més vistes del dia però sense arribar al nivell dels primers mesos. Cal esperar, però, que aquesta monopolització informativa canviï el 2016 i es compleixin les previsions de l’AREB i del Govern respecte al fet que durant aquest gener l’afer s’haurà liquidat. Pel que fa a la resta d’actualitat informativa, ressalta que les eleccions generals van aportar tres de les informacions amb més visites de l’any. I sorprèn que les comunals no en tinguin cap. Sí que hi és, però, la polèmica sobre les targetes black de Montserrat Gil i Manel Torrentallé, i els milers d’euros sense justificar per part dels cònsols de Sant Julià de Lòria pagats amb la targeta del comú. La notícia més vista de l’any, però, no és del cas BPA, sinó que està vinculada al cas Pujol, en el moment de màxima efervescència d’aquesta polèmica i amb milers de visites des d’Espanya a la pàgina del Diari.

tracking