Creat:

Actualitzat:

En situacions de crisi la comunicació és fonamental. Hi ha molts estudis de com ha de ser una comunicació efectiva en moments de crisis polítiques, empresarials... Per exemplificar-ne alguns punts, el que pot definir la diferència entre que sigui un fracàs o sortir de la situació amb èxit: la rapidesa, la veracitat i l’empatia. Donar una resposta als interrogants de forma coherent i àgil ajuda a tancar el cercle i evitar que es maximitzi el problema. La bona comunicació passa sempre per donar una resposta veraç, amb fets; mentir o intentar ocultar la notícia no és mai una bona solució. Cal ser clars i transparents i no caure en la temptació de l’engany i l’ocultisme, que sempre acaben jugant en contra. Si els ciutadans perceben que se’ls pot estar enganyant, la reputació caurà en picat i la crisi es farà més forta. Per tant, s’ha de comptar amb tota la informació per fer una estratègia de comunicació que destaqui els punts essencials, acompanyant-los del pla d’actuacions per solucionar el problema. Una figura clau serà el portaveu que s’esculli: la personalitat, credibilitat i bon llenguatge de la persona que serà la cara de la crisi ajudarà o empitjorarà la situació, motiu pel qual l’elecció ha de ser encertada. Altres factors clau són l’empatia amb el públic i la responsabilitat a l’hora d’assumir errors i buscar solucions efectives. Una crisi pot ser una oportunitat que impulsi l’empresa o projectes a majors èxits de futur.

tracking