Creat:

Actualitzat:

Estem a l’era de la tecnologia, en què tot és ràpid i el que era nou ahir està passat de moda avui. Estem enmig dels inputs breus i molt visuals, de la resposta a estímuls que cridin l’atenció, i això ens ha portat a una verdadera revolució comercial. Els anuncis, en qualsevol suport, segueixen sent un bon mitjà per promocionar els productes, però el client, sobretot el jove, busca experiències properes i d’aquí la importància i l’efervescència dels prescriptors, avui influencers i youtubers, que s’han convertit en provadors de productes a canvi, evidentment, d’incentius monetaris. I és que sembla que preferim el que ens recomanen veient l’experiència del producte en un directe o un vídeo, que una ben planificada publicitat convencional amb tots els seus elements creatius, de postproducció sofisticada. La normalitat, la identificació amb el consumidor, és el màrqueting més potent i que s’explota cada cop més. I mentre seguim els nostres personatges preferits s’introdueixen multitud d’impactes publicitaris que disparen vendes de productes, sobretot entre els més joves. Nous temps, noves maneres d’arribar a un públic que entén la proximitat a través dels directes sense guions i prescindint de posades en escena cinematogràfiques. Com en tot, però, ens hem de qüestionar per què encara que la presentació sigui més natural la manipulació continua tenint la venda com a principal objectiu.

tracking