Creat:

Actualitzat:

ElBlack Fridayen els darrers anys s’ha popularitzat arreu i ens ofereix una allau d’ofertes de tot tipus que no podem deixar de veure mirem on mirem. Els preus atractius i el bombardeig mediàtic fomenten el desig comprador a la recerca d’oportunitats tan llamineres com sovint innecessàries. Greenpeace ha fet una investigació aquests dies per fomentar, a través d’una campanya, el consum responsable contraposant-lo a l’anomenat consum ràpid, en el qual estem tots abocats. L’ONG ens anima a reflexionar sobre el que anomena sobreconsum de roba que s’ha multiplicat els últims anys. Les compres a baix preu de productes sovint sintètics i teixits contaminants i l’expectativa de donar-los una segona vida al través del reciclatge no fan més que pronunciar el problema. Conservant la roba només un o dos anys es redueixen les emissions de CO2 en un 24%. Greenpeace denuncia aquests dies, coincidint amb el Black Friday, que l’economiacircular de què tant es parla és una fal·làcia. La majoria de roba que dipositem en llocs de reciclatge acaba a quilòmetres de distància i no és reutilitzada. L’estudi ha consistit a geolocalitzar 29 peces, dipositar-les en contenidors al carrer, i veure on acabaven els productes. Només 1 ha estat reutilitzat després de vendre’s en una botiga de segona mà a Romania. Potser són millors iniciatives de proximitat, com les dels mercats de segona mà, que són tot un èxit.

tracking