Creat:

Actualitzat:

M’ha semblat una notícia molt bona que ja s’hagin habilitat finestretes a Tràmits de l’administració, de l’Agència Tributària i a Immigració, per a les persones de la tercera edat i amb algun tipus de discapacitat. Celebro aquesta notícia. Però trobo encara una mancança en els tràmits que s’han d’efectuar online, tant a diferents departaments administratius com a la CASS i també, com no, a la banca... Trobo a faltar la figura d’aquella persona que omplia els formularis a petició de tota aquesta gent i de moltes altres persones. I no estic parlant de gestors que s’ocupin de fer aquests tràmits, evidentment, cobrant. Em refereixo a treballadors que ajudin les persones a fer aquests tràmits que moltes vegades solen ser molt complicats. No tothom disposa d’un ordinador, encara que avui dia sembli impensable. I, sobretot, no tothom sap com fer-lo servir. I també, com no, no tothom pot pagar un gestor. Que la majoria de tràmits es puguin fer online em sembla perfecte. El que no trobo tan perfecte és el fet que això sigui obligatori. Posaré tan sols un exemple molt ximple com és l’actualització del cens dels socis de l’FC Barcelona, que és obligatori i s’ha de fer d’aquesta manera. Encara que es permet fer-ho presencialment però amb cita prèvia, que no és immediata i amb l’obligació de desplaçar-se. Fins que no vaig descobrir que tan sols funcionava amb el Google Chrome van passar dies i dies i e-mails sense resposta. Encara que reconec que tot es fa per facilitar les tasques amb la modernitat, trobo a faltar el tràmit personalitzat amb l’ajuda d’una persona que sàpiga com funciona tot.

tracking