x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Sílvia Cunill, directora d'Innovand Consult

“Innovar implica sortir de la zona de confort per aportar valor diferencial”

La directora d’Innovand consult desgrana les claus de la innovació i la digitalització, dues eines imprescindibles perquè una empresa pugui adaptar-se als temps actuals i seguir creixent.
Sílvia Cunil, directora d'Innovand Consult

Silvia Cunill

Sílvia Cunil, directora d'Innovand Consult.

Actualitzada 18/11/2020 a les 12:51
Per què és important innovar avui dia en el món empresarial?
El meu lema és Innovar... o innovar!, i hi afegeixo que no hi ha alternativa. El canvi, actualment, és constant, de manera que no podem fer-ho tot igual que sempre. Les noves generacions esperen coses diferents de les empreses: més immediatesa, més connectivitat, serveis 24 hores sobre set dies... Per tant cal evolucionar, innovar i reinventar-se per continuar avançant. Avui dia, hi ha moltes tècniques com design thinking, agile i altres que et permeten fer una transformació de l’empresa des de dins de l’organització amb l’objectiu de posar al centre la persona i com aportem valor als clients. M’explico: la transformació digital comença per canviar la nostra manera d’enfocar els problemes i les solucions. Ens permet arribar a fer un canvi de mentalitat de mètodes de treball, d’estructura organitzativa, per ser més àgils i ser capaços d’entendre i d’interactuar de forma diferent als nostres públics.


Com definiria el concepte d’‘innovació’?

Steve Jobs va dir que “la innovació és l’habilitat de veure el canvi com una oportunitat i no una amenaça”. Innovar significa sortir de la zona de confort per poder millorar; fer les coses de forma diferent per aconseguir resultats millors. És un canvi de gestió, que passa per un canvi de cultura interna a les empreses per empoderar els equips de treball intern i fer l’organització més transversal i orientada al valor en general.

La innovació és aplicable a qualsevol tipus d’empresa?
Sens dubte, totes les empreses poden innovar, independentment del seu sector o les seves dimensions. La clau de la innovació està en entrenar, però tothom pot innovar. Darrerament s’ha parlat molt del concepte de microinnovació, que es refereix a fer més amb menys. D’aquesta manera, fins i tot les empreses més petites, i a Andorra n’hi ha moltes, se’n poden beneficiar. Es tracta simplement de canviar la cultura interna obrint-se a la innovació, per escoltar activament el client, potenciar la prova i error, posar en marxa els diferents canvis i millorar constantment.


El terme ‘innovació’ va més enllà de la tecnologia?

La tecnologia sovint està a la base de tot plegat: tenim el blockchain, el 5G, l’internet de les coses... aquests són els fonaments de moltes innovacions, però no ho és tot. I m’agrada posar un exemple molt proper, el de Soldeu-el Tarter, que fa un temps va fer una cosa molt senzilla: quan venien un forfet per a un nen petit hi apuntaven el mòbil dels pares amb un retolador permanent. Així podien avisar-los si es perdia. Quan van veure que la idea tenia molta acceptació van incorporar tecnologia i el número sortia imprès. Però van començar amb un retolador, zero tecnologia. Hem de saber escoltar els empleats, que estan en contacte real amb els clients, i donar-los eines per implementar noves maneres de fer i testar-ho de forma pràctica.

A part de les eines digitals, amb quins altres instruments ha de comptar una societat?
No es tracta només de fer les coses online. Els processos s’han de repensar i fer les coses d’una altra manera. Les eines tecnològiques s’han de combinar amb metodologies d’innovació. A més, cal ser flexibles i canviar els models de treball intern per donar respostes ràpides i eficients en un entorn cada dia més exigent i disruptiu.


La pandèmia ha despertat interès per la digitalització i la innovació empresarials?

Sí, ha estat un accelerador increïble. Algunes empreses i els seus clients eren reticents, i ara s’han trobat que han hagut de connectar amb eines digitals. Però hem de ser curosos perquè aquesta digitalització no ha de fer perdre de vista la persona. L’acompanyament del client i del treballador s’ha de fer amb molta cura. Si es fa amb escolta activa, sent flexibles, amb esperit de col·laboració entre empreses, i aprenent dels errors, després d’aquesta pandèmia en sortirem molt reforçats. La digitalització implica repensar el model de negoci en altres termes per adaptar-nos a una nova realitat que ha vingut per quedar-se.

Com pot una empresa deixar-se assessorar per experts?
Escoltar, aprendre d’experiències d’èxit i fracassos ens fa ser més permeables al canvi. Els experts ens preparen per canviar la nostra mentalitat a a l’hora de dirigir l’empresa, dirigir un equip i definir quins resultats esperem. A Innovand Consult oferim tres línies de serveis: una de consultoria per desenvolupar projectes d’innovació i transformació digital, una segona de formació per entrenar tant l’equip directiu com els treballadors en les noves metodologies de treball i, finalment, una d’acompa­nyament formant part del consell assessor de l’empresa.
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2024 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts