Al comú li costa 115.000 euros formar part de l'Agència Tributària

La cònsol major afirma que està bé unificar els serveis del país i que la despesa econòmica és similar a la que tenien abans de formar-ne part

Al comú li costa 115.000 euros formar part de l'Agència TributàriaFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La cònsol major d’Escaldes-Engordany, Trini Marín, va assegurar que la voluntat de la corporació és mantenir-se dins de l’Agència Tributària Nacional (ANT), una institució que “és de país” i que a mesura que vagi creixent “els comuns li trobarem la utilitat que no tothom li veu ara”, va dir Marín. Respecte a les declaracions de la cònsol major d’Andorra la Vella, Conxita Marsol, en les quals assegurava que era difícil que la capital n’acabés formant part per l’elevat cost que li suposaria, Marín va opinar que és normal que sigui així, perquè són les que més recapten i les que més habitants tenen. “Som les dues parròquies més grans, la majoria de serveis es faran aquí i sabem que l’agència també té un cost que cal sufragar, però pensem que és una bona manera de centralitzar el servei”. Des del comú escaldenc van dir que la despesa que els suposa l’ANT és d’entre 110.000 i 115.000 euros, una xifra que “ha variat molt poc respecte al sistema anterior”. Marsol, per la seva part, va dir que per a la capital significaria un cost de 300.000 euros per una feina que ara mateix estan fent ells mateixos i que no els suposa cap despesa extra, ja que des de la reforma de la Llei de bases tributàries, els comuns poden anar directament als bancs per embargar els diners impagats d’un ciutadà sense haver d’anar a fer la reclamació a la Batllia. Segons Marín, el sistema és “eficaç i facilita el pagament, però penso que està bé unificar els serveis”.

Etiquetes:

El comú d’Escaldes està molt orgullós de la proximitat que té amb la ciutadania i malgrat que fer servir l’ANT sigui utilitzar un tercer agent, la cònsol no creu que es perdi la relació amb ells. “Sé que és veritat que pot semblar que ens allunyem de la població, perquè en el fons no deixa de ser que una agència tributària reclami un pagament que s’ha de fer al comú, però nosaltres som sensibles a les demandes de la població i, per exemple, seguirem permetent el pagament fraccionat”, va finalitzar Marín.

REPORTATGE

"EL RITME DE COMPRA"

Un Cadillac grana del 1959 presidia l’entrada a l’avinguda Carlemany i donava la benvinguda als futurs clients en la 8a edició del Dia Vivand, una festa pensada per animar les compres i que enguany feia un homenatge a la música dels anys cinquanta als vuitanta. Al llarg de tota l’avinguda, els turistes que passejaven podien veure cartells en la llengua de The Rolling Stones, de Yellow Submarine o podien fer-se fotografies formant part de la portada del CD Abbey Road, dels de Liverpool. “Ho he vist i no me n’he pogut estar. Soc un gran fan de la seva música i he convençut els amics per fer la foto”, deia un home entusiasmat.

La consellera de Promoció Econòmica, Sandra Tomàs, es va mostrar molt satisfeta per la participació que estava tenint la jornada encara que no s’atrevia a parlar d’una xifra de visitants. “Es fa difícil de dir però segur que ve molta gent perquè és un pont on l’ocupació hotelera frega el 100%”, va dir mentre sonava de fons la cançó Stayin’ alive dels Bee Gees. La primera de les activitats va ser un grup de ball infantil que va anar fent actuacions des del carrer de la Unió fins a la plaça Coprínceps. Les coreografies representaven temes com Hotel California, Thriller o Waterloo i a cada aturada desenes de persones els encerclaven. Fins i tot els més petits intentaven unir-s’hi. Una altra de les activitats que més èxit van tenir va ser una cabina que posava música al ritme cardíac. La Cristina Rodríguez, una de les responsables, explicava com funcionava. “Poses el palmell de la mà a la planxa i la màquina detecta el ritme cardíac i selecciona una cançó que quadri. És com el nostre ritme de compra.”

Al Museu Thyssen se celebraven tallers infantils on es barrejaven la música amb la cultura i permetien tenir els nens ocupats mentre els pares feien feliços els comerciants. “Els venedors són els primers interessats que funcioni aquesta jornada. Ells es bolquen cada any i hem trobat les dates perfectes”, va reconèixer Trini Marín. La cònsol major no se’n va poder estar i es va posar a ballar en una planxa que il·luminava cada trepitjada. Per la seva banda, la presidenta de la Federació d’Associacions de Comerciants d’Andorra (FACA), Susagna Venable, només li va trobar una pega. “No sabíem que coincidia amb la Fira de Sant Ermengol a la Seu. Esperem no trepitjar-nos”, reia.

tracking