Medi ambient

Andorra Recerca i Innovació celebra el desè aniversari com a membre de la xarxa Forespir

Les dues entitats han preparat un seguit d'actes que celebraran durant aquest segon semestre de l'any

El nou logotip per commemorar l'efemèride.

El nou logotip per commemorar l'efemèride.AR+I

Publicat per
Andorra la Vella

Creat:

Actualitzat:

Andorra Recerca + Innovació (AR+I) celebra enguany el desè aniversari com a membre de Forespir, la xarxa francoespanyola i andorrana que treballa per a l'eficiència i la sostenibilitat de la gestió forestal. Més enllà de l'estrena d'un logotip commemoratiu de l'efemèride, les dues entitats han preparat un seguit d'actes que celebraran durant aquest segon semestre de l'any i que s'aniran avançant a mesura que avancin les setmanes.

Al setembre, però, AR+I convidarà una delegació de Forespir a visitar el Marteloscopi de la Massana, com a acte previ a la reunió de socis que formen part de l'entitat. Posteriorment, s'organitzaran sortides al camp en el marc d'alguns dels projectes en els quals treballen conjuntament.

Segons s'explica des d'AR+I, durant aquests deu anys han treballat i continuen treballant plegats en una dotzena de projectes. De fet,a l'inici de la col·laboració, en el marc del Sudoe Monclima, l'entitat va impulsar el marc estratègic transnacional de prevenció i gestió de riscos naturals a les zones de muntanya del sud-est europeu.

També durant els primers anys van analitzar els efectes del canvi climàtic en espècies forestals d'importància a la zona pirinenca, en el Poctefa Acclimafor, i van caracteritzar els espais forestals d'alt valor ecològic (Connectfor).

En els àmbits de la flora i la vegetació, ambues entitats també han treballat conjuntament, per exemple, en els projectes Florapyr Avance, per contribuir a conèixer l'evolució i la conservació d'espècies al Pirineu, o el Floralab, la xarxa de laboratoris botànics a cel obert per estudiar la preservació i millora de la flora patrimonial del Pirineu Oriental.

Actualment, treballen conjuntament en sis projectes transfronterers: el Red-Bio, la xarxa d'espais naturals pirinencs per a un desenvolupament sostenible i la preservació de la biodiversitat; el Sana Silva, per a una estratègia de cooperació per a la sanitat forestal; el Florapyr 3D, que és la continuïtat del projecte que es va acabar el 2022 sobre el seguiment i la conservació de la flora pirinenca, i també una continuació de projectes anteriors ja tancats; el Floralab+, que desenvolupa una estratègia i eines compartides a favor de la flora de l'est del Pirineu; el Cooptree, sobre diversificacions, valorització i adaptació del bosc del sud-oest d'Europa al canvi climàtic; i, finalment, el macroprojecte Pyrenees4clima, cap a una comunitat de muntanya transfronterera resilient al clima als Pirineus.

tracking