CONSELL GENERAL

Els permisos de maternitat i paternitat s'igualaran el 2033

Govern afegirà dues setmanes a l'any a la baixa dels homes fins a assolir la paritat

La compareixença d'avuiSergi Perez

Àlex Ripoll
Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Les baixes per maternitat i paternitat seran iguals l’any 2033. Així ho ha anunciat la secretària d’Estat d’Igualtat, Mariona Cadena, durant una compareixença al Consell General.

Fins ara, els pares tenien dret a 28 dies de permís pel naixement d’un fill. Amb la reforma, aquest dret s’ampliarà progressivament: l’any vinent ja seran sis setmanes i s’aniran afegint dues setmanes per any fins a arribar a les 20 setmanes el 2033, equiparant-se així al permís actual de les mares.

En el cas de les famílies monoparentals, es permetrà acumular les setmanes de permís corresponents al segon progenitor. Això vol dir que, a partir del 2033, aquestes famílies podran disposar de fins a 40 setmanes de permís, tant si són persones assalariades com treballadores per compte propi o assimilades.

Pel que fa als processos d’adopció i acolliment, també s’estableixen permisos igualitaris. El 2026, el permís total serà de 24 setmanes per als dos progenitors, i augmentarà progressivament fins a les 38 setmanes el 2033, repartides de manera paritària (19 per a cadascun). El còmput del permís s’iniciarà a partir de la data de resolució de l’adopció o de l’inici de l’acolliment.

tracking