Afers Socials
Revalorització de 107 pensions per evitar que les més baixes augmentin menys que l'IPC
El projecte de llei es votarà dimarts vinent al Consell General

La ministra Conxita Marsol en la roda de premsa posterior al consell de ministres.
El Govern ha aprovat el projecte de llei per revalorar les pensions més baixes. L'objectiu del vistiplau del Consell de Ministres és evitar que les pensions més baixes augmentin menys que l'IPC. Aquesta modificació afecta un total de 107 pensions i es quantifica amb un import total anual de 30.456 euros, tal com ha anunciat aquesta tarda la ministra de Presidència, Economia, Treball i Habitatge, Conxita Marsol.
Les pensions que siguin igual o inferiors al salari mínim es revaloraran amb dues vegades l'IPC. L'increment serà de l'IPC si l'import de la pensió és superior al salari mínim i fins al doble d'aquest import, mentre que l'augment es limitarà al 25% de l'IPC per aquelles pensions de dos a tres vegades el salari mínim interprofessional.
El projecte de llei ve arran d'una disfunció en el moment de calcular les pensions, i per aquest motiu es proposa modificar l'article 20 de la llei del pressupost, en l'apartat segon. El projecte de llei es votarà en la sessió del Consell General del dimarts vinent.
Aprovat el projecte de llei de modificació de normes del centre penitenciar
El consell de ministres ha aprovat aquest dimecres el Projecte de llei qualificada de modificació de diverses normes en l'àmbit penitenciari i penal, que la ministra de Justícia i Interior, Ester Molné, va presentar davant la comissió del Consell General la setmana passada. El paquet de mesures té com a objectiu millorar l'organització interna del Centre Penitenciari i la política de reinserció dels interns. El ministeri ha impulsat l'obertura de cinc places d'agent penitenciari, tres de les quals de nova creació.