Sistema financer

Creand obté un benefici de 70,9 milions d'euros el 2024

El volum de negoci de l'entitat creix un 11,1%

La seu social de CreandCreand

Publicat per
Andorra la Vella

Creat:

Actualitzat:

El grup Creand ha comunicat que ha tancat el 2024 amb un benefici de 70,9 milions d’euros, una xifra que es manté en la línia de l'any anterior, especialment per la ràpida pujada de tipus d'interès, i ha incrementat el volum de negoci fins als 30.682  milions, un 11,1% més respecte al 2023. L'entitat ha explicat que els recursos de clients es van incrementar un 12,1% i van arribar a la xifra de 27.900milions d’euros, mentre que la inversió creditícia va créixer un 2%, fins als 2.782 milioms.

Del benefici que ha reportat el grup, al voltant de 16 milions d’euros venen del negoci internacional i 5,7 milions, del negoci assegurador. Creand ha celebrat que "aquests resultats continuen situant el banc en posició de lideratge a Andorra, tant pel que fa a la xifra de recursos de clients (10.330 milions), com a la d’inversió creditícia (2.474 milions)".

Del total del volum de negoci del grup, aproximadament el 42% es localitza a Andorra (12.804 milions d’euros) i el 58% restant, a l’àmbit internacional. Luxemburg, amb la filial Creand Wealth & Securities, continua creixent orgànicament i ha incrementat un 8,9% el volum de negoci fins a arribar als 11.628milions d’euros. Per la seva banda, la filial a Espanya, Creand Wealth Management, ha trencat la barrera dels 5.000 milions, assolint un volum de negoci de 5.191 milions d'euros, un 25% més respecte al 2023. Finalment, Miami continua consolidant-se com a centre de l’activitat financera del grup al continent americà, una regió on el Grup gestiona un volum de negoci de 1.359 milions d’euros, un 13,3% més que l’any anterior. La ràtio de liquiditat (LCR) se situa al 168,49% i la de solvència, al 18,32% (16,66% CET1). Els fons propis s’han situat en 654 milions d’euros.

Premi al millor banc de l'any al Principat

D'altra banda, Creand Crèdit Andorrà va ser guardonat amb el premi Banc de l'any d'Andorra i Millor Banca Privada del país pel grup Financial Times. Va rebre, també un guardó com a millor banc digital i millor banc en RSC del Prinicipat, per Global Banking & Finance Review.

tracking